اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حائری شیرازی:

آثار حجاب با ورود انسانی شناسی به زندگی وارد می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: با تدریس انسان شناسی به زندگی انسان می‌توان آثار و برکات حجاب را در زندگی انسان دید.

آثار حجاب با ورود انسانی شناسی به زندگی وارد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محی‌الدین حائری شیرازی ظهر امروز در در دومین همایش تجلیل از طلایه‌داران حجاب و عفاف اظهار کرد: انسان از دیدگاه اسلام یعنی انسان ایثارگر اما از دیدگاه اروپا یعنی منفعت طلبی که در زمینه‌های تربیتی، اخلاقی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بر مبنای منافع خود فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به تاکید فرموده رهبر معظم انقلاب بر نشات گرفتن علوم انسانی از قرآن افزود: آثار حجاب وقتی وارد زندگی انسان می‌شود که علوم انسانی بر اساس انسان شناسی قرآنی و اسلامی جایگزین انسان شناسی اروپایی شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر تدریس انسان شناسی و علوم انسانی در دانشگاه درست انجام شود، جامعه از پیشرفت وسایل فناوری مانند اینترنت یا چت کردن، آسیب نمی‌بیند.

وی با بیان اینکه اما که اگر جوانان ما خود را بتوانند از این ورطه بیرون بکشد، یک قهرمان هستند، گفت: در عصر اینترنت و ماهواره، جوانان ما مشت خود را به کیسه‌های ماسه‌ای وارد می‌کنند، در حالی که در زمان نبود اینترنت و ماهواره، جوانان ما مشت خود را به کیسه‌های کاهی و پنبه‌ای می‌کوبیدند.

حائری شیرازی تاکید کرد: باید فیلم مستندی از مراجعات به دادگستری‌ها و از راه‌های توجه به ضرورت مقوله حجاب و عفاف تهیه و این فیلم‌ها به ریشه‌یابی فسادها پرداخته شود.

وی افزود: اگر مردم از راه سینما گمراه می‌شوند باید از راه سینما و با هنرپیشه‌های مسلمان نیز به هدایت آنها پرداخت.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: تدریس نظرات انسان شناسی اروپا در قالب رشته‌های علوم انسانی در دانشگاه‌های کشور، مشکلات جامعه ما را در زمینه حجاب و عفاف افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه وقتی برنامه‌های وارداتی از اروپا و از مقطع ابتدایی تا آموزش عالی به دانش آموزان و دانشجویان تزریق می‌شود، گفت: باید برنامه‌های عالی قرآن و اسلام در مراکز آموزشی کشور که مورد غفلت قرار گرفته است، احیاء شود.

حائری شیرازی در بخشی از صحبت‌های خود به سیستم‌های بانکی اشاره کرد و گفت: مؤسسه‌های مالی و اعتباری به جای قرض‌الحسنه‌ها در کشور فعال شده‌اند.

وی افزود: تا چند سال پیش فعالیت 75 درصد موسسه‌های اعتباری از طریق قرض‌الحسنه‌ها انجام می‌شد و این در حالی است که این میزان به هفت درصد رسیده و سپرده‌گذاری برای سود، جایگزین آن شده است.

انتهای پیام/2301/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول