اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک فیلم‌نامه نویس:

«گهواره‌ای برای مادر» تصویری از زندگی یک بانوی طلبه

خبرگزاری فارس: یک فیلم‌نامه نویس قمی گفت: در فیلم «گهواره‌ای برای مادر» تلاش شده بود زندگی یک بانوی طلبه به تصویر کشیده شود ولی این کار به صورت کامل انجام نشده بود.

«گهواره‌ای برای مادر» تصویری از زندگی یک بانوی طلبه

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم فجر استان قم، مرضیه وزیری‌مقدم هنرمندی فیلم‌نامه نویس است که سابقه 15 ساله او در امر هنر وی را برای تماشای فیلم‌های جشنواره فیلم فجر به سینما وتوس کشانده است.

این هنرمند جوان که سابقه حضور در جشنواره نماز و نیایش، جشنواره رضوی، اشکواره و بانوان را دارد فیلم‌های متعددی را چون گام‌های شیدایی، گهواره‌ای برای مادر، بزرگ مرد کوچک را با تیزبینی از نظر گذرانده است.

وی در مورد ساختار این فیلم‌ها می‌گوید: نقدهایی به برخی از فیلم‌های منتخب وارد است که شاید کمتر به آن پرداخته شده است.

وزیری‌مقدم به فیلم گام‌های شیدایی اشاره کرده و می‌افزاید: این فیلم ایده بسیار خوبی را در خود پنهان کرده بود ولی در عین حال ضعف‌هایی داشت که به اصل کار لطمه می‌زد.

این فیلم‌نامه نویس ادامه می‌دهد: در حالی که قرار بود در این فیلم به علاقه مردم برای زیارت امام حسین(ع) پرداخته شود ولی نویسنده و کارگردان از هدف اصلی منحرف شده و به عملکرد زن آمریکایی بیشتر از زیارت امام حسین(ع) پرداخته است.

وی ضعف در دیالوگ بازیگران این فیلم را از دیگر مشکلات فنی و اصولی فیلم گام‌های شیدایی عنوان می‌کند.

وزیری‌مقدم با نقدی بر فیلم بزرگ مرد کوچک می‌گوید: بزرگ مرد کوچک فقط نام بهنام محمدی را به دنبال دارد ولی حرکتی خاص که نشان‌دهنده شخصیت وی باشد در این فیلم دیده نمی‌شود.

وی می‌افزاید: نوجوان فیلم با وجود بازی خوبی که از خود در این فیلم نشان می‌دهد ولی به دلیل سناریو و یا کارگردانی، ابعاد شخصیتی بهنام محمدی را در خود نشان نمی‌دهد.

این هنرمند جوان در پایان سخنان خود به فیلم گهواره‌ای برای مادر اشاره و ابراز می‌کند: این فیلم گرچه صحنه‌های خوبی داشت ولی در نویسندگی و کارگردانی آن بسیار ضعیف عمل شده بود و نتوانسته بود حسی واقعی را از زندگی یک طلبه به مخاطب نشان دهد.

انتهای پیام/2258/ج/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول