اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی _ 2

علما و مردم اجازه ندهند حکم رهبری شکسته شود

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی گفت: رهبری فرموده‌اند از امروز تا زمان انتخابات هر حرکتی در راستای ایجاد اختلاف خیانت به کشور است؛ تا زمانی که مردم و علمای قم هستند نباید اجازه دهند حکم و نظر رهبری شکسته شود.

علما و مردم اجازه ندهند حکم رهبری شکسته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام حسین جلالی دوشنبه شب در مراسم گرامیداشت دهه فجر که در مسجد اهل بیت(ع) برگزار شد با بیان اینکه چهارمین شیوه فتنه‌گران تضعیف روحیه علما و مردم بود عنوان داشت: تصویرسازی در خبرنامه‌ها و اخبار دروغین مورد استفاده فتنه‌گران قرار گرفته و به یقین در فتنه‌های آینده نیز این شیوه به کار گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: جوسازی در حوزه توسط عده‌ای از طلاب تندرو و افراطی کار دیگر فتنه‌گران بود؛ مهدی هاشمی از طریق جمعیت آلوده تهران مانند زنان خیابانی و معتادان از شب 22 خرداد شروع به آتش زدن خیابان‌ها کرد و برای این امر جوایز یک تا سه میلیونی تعیین کردند، آیا این تندروی نیست؟

وی بیان داشت: در جریان فتنه 12 گروه از فتنه‌گران اطلاعات غلط ارائه می‌دادند و این نفوذی‌ها باید شناخته شوند؛ چگونه است که آن‌ها می‌توانند 40 اتوبوس شامل هزار و 500 نفر را برای آوردن به قم سامان‌دهی کنند؟ این در حالی بود که طلاب قمی در عوارضی قم شب را به صبح رساندند تا از ورود این افراد به قم جلوگیری کنند.

جلالی خاطرنشان کرد: فتنه‌گران توانستند 16 نفر از زنان را به هر طریق به قم برسانند؛ افرادی چون الهه کولایی در میان آن‌ها بود اما مراجع تقلید و علما بصیرت به خرج دادند و آن‌ها را نپذیرفتند.

رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی با تاکید بر جوش و خروش قم در همه عرصه‌ها گفت: با بداخلاقی اخیر در مجلس که توسط رؤسای دو قوه ایجاد شد حکم رهبری شکسته شد، باید علمای قم وارد میدان شوند و قضیه را حل کنند.

وی ادامه داد: رهبری فرموده‌اند از امروز تا زمان انتخابات هر حرکتی در راستای ایجاد اختلاف خیانت به کشور است؛ تا زمانی که مردم و علمای قم هستند نباید اجازه دهند حکم و نظر رهبری شکسته شود.

جلالی راه‌اندازی بیش از 30 موسسه با عناوینی چون مراکز نواندیش را هفتمین شیوه فتنه‌گران دانست و افزود: در حوزه علمیه و دانشگاه‌هایی که منصوب به مراجع است نباید مراکزی وجود داشته باشد که دختر و پسر در آن به راحتی با هم ارتباط داشته باشند؛ دانشگاهی مانند ادیان و مذاهب مرکزی است که اساتید و اعضای هیئت علمی آن با لباس روحانیت به سنگ پرانی علیه نظام پرداختند و مقالاتی علیه ولایت نوشتند و هیچ برخوردی هم با آن‌ها صورت نمی‌گیرد.

رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در جوانی هر سه روز و در شرایط کنونی هر 10 روز یک ختم قرآن انجام می‌دهند گفت: ایشان مناجات‌ها و اشک ریختن‌های زیادی دارند و اگر باور و توکل ایشان نبود بسیاری از مشکلات حل نمی‌شد زیرا در فتنه 88 بسیاری از افراد بریدند اما ایشان باور داشت که در صورت ایمان و تقوا درهای رحمت الهی گشوده خواهند شد.

وی حرکت‌های ضد فلسفی و ضد عقلی را هشتمین راهکار فتنه‌گران دانست و افزود: امام راحل یک فیلسوف بود و مقام معظم رهبری نیز مدافع فلسفه هستند؛ امروز عده‌ای را دعوت می‌کنند و فلسفه را زیر سوال می‌برند در حالیکه اگر باب فلسفه بسته شود شبهات رگباری غرب علیه اسلام و مسلمانان را کسی پاسخگو نخواهد بود.

جلالی ادامه داد: فتنه‌گران به عنوان نهمین شیوه به کلیت نظام اعتراض می‌کنند و خطای مسئولان را به پای نظام می‌گذارند؛ سیر کلی نظام صعودی و رو به اوج بوده و دنیا را از پیشرفت‌های علمی به خشم آورده است بنابراین نباید بر نقص‌ها و ضعف‌ها تاکید کرد.

رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه نادیده انگاشتن خدمات نظام از دیگر حربه‌های فتنه‌گران به شمار می‌رود عنوان داشت: معتقدیم گرانی، تورم و بیکاری در کشور وجود دارد اما نباید خدمات نظام اسلامی نادیده گرفته شود.

وی حذف نیروهای ولایی و فعال حوزه و جایگزین کردن نیروهای ضعیف را دهمین شیوه برای ضربه به جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: تنها جرم این‌ها ولایت‌مداری و دفاع از رهبری است در حالیکه برخی از آن‌ها مقام اجتهاد دارند ولی به دلیل اینکه انقلابی هستند انگ بی‌سوادی به آن‌ها زده می‌شود؛ مجمع اساتید سطوح عالی قبول نکرده که نام ولایی به عنوان مجمع آن‌ها اضافه شود، این چه وضعی است که در قم اساتید جرأت نداشته باشند عنوان ولایی را یدک بکشند؟

جلالی با اشاره به استفاده دشمنان از مهره‌های سوخته گفت: عالمان بصیر و آگاه مرزبانان و محافظان دین و تشیع هستند، عالمان کتمان‌کننده حقیقت در این میان وجود دارند و با اینکه متوجه حقایق هستند اما آن را بیان نمی‌کنند این افراد مورد لعن خداوند قرار می‌گیرند؛ عالمان بدعت‌گذار نیز هستند که با تأثیر پذیرفتن از مجامع بین‌المللی فتاوای خطرناکی صادر می‌کنند.

انتهای پیام/78004/ج40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول