اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره نمایندگان اتاق بازرگانی استان اصفهان:

بیشترین مشکلات اقتصادی در بخش امور بانکی است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره نمایندگان اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: در نظرسنجی 434 نفره که صورت گرفت، بیشترین مشکلات اقتصادی در بخش امور بانکی و سپس در امور مالیاتی گزارش شده است.

بیشترین مشکلات اقتصادی در بخش امور بانکی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مصطفی روناسی ظهر امروز در آیین رونمایی از کارت کارفرمایی که در محل اتاق بازرگانی استان اصفهان صورت گرفت، با تأکید به اینکه بیشتر از همه کارگران در این بحران کارفرمایان همراه بوده‌اند، اظهار کرد: در طول دو سه سال اخیر یک سوم حقوق برخی از کارگران پرداخت و یا حتی حقوق چند ماه به تأخیر افتاده است.

وی افزود: این به معنای این نیست که آنها نمی‌فهمند بلکه به معنای آن است که از درک بالایی برخوردار و شرایط کارفرمایان را خوب می‌فهمند.

عضو هیئت مدیره نمایندگان اتاق بازرگانی استان اصفهان خطاب به کارفرمایان تصریح کرد: درخواست داریم کارفرمایان در این شرایط با اتحادیه‌های کارگری و تشکل‌های آنها ارتباط بیشتری برقرار کنند.

وی ادامه داد: همچنین از دولت و دولتیان انتظار اجرای قانون و حقوق شهروندی را داریم چرا که عدم اجرای آن اجحاف در حق فرد است.

روناسی با اشاره به اقدامات به حداکثر استفاده از محصولات ساخت داخل و تدوین قانون توسعه در صنایع دریایی گفت: دولت در تعهدات خود سهم 30 درصدی طرح هدفمندی یارانه‌ها را که قرار بود پرداخت کند، پرداخت نکرده است.

عضو هیئت مدیره نمایندگان اتاق بازرگانی استان اصفهان ضمن ابراز گلایه‌مندی از ممنوع‌الخروج کردن کارفرمایان در صورت داشتن شاکی، گفت: این ممنوع‌الخروج کردن‌ها نوعی خودتحریمی است و باید در دادگاهی صالحه بر این گونه شکایات از کارفرمایان رسیدگی شود.

وی افزود: واحدهای صنفی مشکل مالیات در گردش دارند و این در حالی است که بار آن بر دوش کارفرمایان افتاده است.

روناسی اضافه کرد: قوانین قضایی قدیمی به خصوص قوانین مربوط به ورشکستگی‌ها بسیار عقب افتاده است، در حالی که از دید ما ورشکستگی پایان فعالیت اقتصادی نیست و باید مساعدت صورت گیرد.

وی تأکید کرد: باید آزادسازی اقتصادی و واگذاری کار به سوی مردم شتاب بیشتری در امور اقتصادی گیرد.

عضو هیئت مدیر نمایندگان اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: در یک نظر‌سنجی که از حوزه فعالیت اقتصادی و مشکلات مربوط به آن از 434 نفر صورت گرفت، 203 در امور بانکی، 128 در امور مالیاتی، 54 در امورتأمین اجتماعی و 29 در امور کار و رفاه اجتماعی عنوان کردند، که امور بانکی نشان دهنده بیشترین مشکلات در بخش بانکی بوده است.

انتهای پیام/63012/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول