اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال 92

تولید 85 درصد مواد اولیه کیسه خون بومی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کارخانه تولید کیسه خون مجتمع بعثت قم گفت: بالغ بر 85 درصد مواد اولیه کیسه خون تا پایان سال 92 به صورت بومی تولید می‌شود.

تولید 85 درصد مواد اولیه کیسه خون بومی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محسن بهمن بعد از ظهر امروز در حاشیه جلسه تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان صنایع دفاع با نمایندگان مجلس و مدیر عامل و معاونان سازمان انتقال خون مبنی افزایش گرایش به تولیدات داخلی حوزه انتقال خون در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت کارخانه تولید کیسه خون اظهار کرد: این کارخانه دارای مجوزها و تأییدیه‌های لازم برای تولید کیسه خون مانند مجوز روش‌های بهینه تولید از وزارت بهداشت و گواهینامه CE براساس تأییدیه اتحادیه اروپا است.

وی خاطرنشان کرد: بالغ بر 90 درصد مواد اولیه این کارخانه در ابتدای کار وارداتی بود که اکنون تولید بیش از 50 درصد مواد اولیه بومی شده و براساس برنامه تا پایان سال 92 بالغ بر 85 درصد مواد اولیه به صورت بومی تولید می‌شود.

مدیر کارخانه ورمل ادامه داد: 15 درصد باقیمانده مواد اولیه غیربومی توجیه اقتصادی و فنی ندارد ولی از نظر دانشی صنایع داخلی در این زمینه مشکلی ندارند.

وی با بیان اینکه بالغ بر 30 نوع محصول در زمینه کیسه خون تولید شده است گفت: اخیرا محصولی برای جداسازی پلاسما از خون تولید شده که فاکتورهای انعقادی خون از آن استخراج می‌شود.

بهمن یادآور شد: اکنون ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 500 هزار کیسه خون بوده ولی اواخر سال 92 این ظرفیت به 5 میلیون کیسه خون می‌رسد.

*2 میلیون کیسه خون‌گیری نیاز سالانه کشور است

وی عنوان داشت: نیاز سالانه کشور 2 میلیون کیسه خون‌گیری است که بخشی از خارج و بخشی به همت این کارخانه تأمین می‌شود.

مدیر کارخانه تولید کیسه خون استان قم با اشاره به علت افزایش قیمت‌ کیسه‌های خونی گفت: این افزایش قیمت به دلیل مشکلات در واردات و تحریم‌ها و افزایش قیمت مواد اولیه بوده است.

وی با بیان اینکه اکنون 70 نفر در کارخانه تولید کیسه خون مشغول فعالیت هستند گفت: توسعه سبد محصولات یکی از برنامه‌های کارخانه است و اکنون در حال بررسی هستیم تا هر آنچه شامل تحریم‌ها شده و قیمت آن افزایش پیدا کرده و امکان تولید آن در داخل مجموعه است تولید کنیم.

انتهای پیام/78003/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول