اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گروه صنعتی تراکتورسازی اتفاق افتاد

6 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی با تولید پمپ هیدرولیک

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت خدمات صنعتی گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: با تولید پمپ هیدرولیک در داخل، سالانه از خروج شش میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری شد.

6 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی با تولید پمپ هیدرولیک

حسن مطلب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: قیمت تمام شده محصول تولید شده در مقایسه با نمونه‌های مشابه خارجی 40 تا 45 درصد پایین‌تر است.

وی افزود: این محصول قبلا از طریق کشورهای اروپای شرقی، ترکیه و هندوستان تامین می‌شد که از نظر کمی و کیفی نیز جوابگوی نیاز داخلی نبودند.

مطلب‌زاده با اشاره به اینکه سالانه 40 هزار دستگاه از پمپ هیدرولیکی مورد نیاز بازار داخلی است، گفت: روزانه 60 دستگاه از این محصول در شرکت خدمات صنعتی تولید و در اختیار شرکت مادر تراکتورسازی قرار می‌گیرد.

مطلب‌زاده در مورد روند داخلی سازی این محصول ادامه داد: از هفت ماه پیش داخلی سازی و تولید انبوه پمپ هیدرولیک در برنامه کاری قرار گرفت و هم اکنون شاهد راه‌اندازی خط تولید این پمپ و تولید روزانه 60 دستگاه در این خط تولید در فاز نخست هستیم.

 

این فعال عرصه صنعت اضافه کرد: پمپ هیدرولیک تراکتور 285 دارای نزدیک به 120 قطعه است و از دو قسمت ریسپانس و مجموعه بدنه اصلی تشکیل شده که به جزو شیر کنترل تمام قطعات در داخل کشور و عمدتاً در خود تبریز تولید می‌شود.

وی در تشریح کارآیی و جایگاه حساس این محصول در صنعت تراکتورسازی اظهار کرد: اگر این پمپ بر روی تراکتور نصب نشود تراکتور صرفاً به عنوان یک خودرو و کشنده عمل خواهد کرد و در واقع با نصب پمپ هیدرولیک بر روی تراکتور کشندگی ادوات، بالا آمدن ادوات، نفوذ در خاک و ... که جزء ماهیت محصول تراکتور می‌باشد، انجام می‌گیرد.

مطلب‌زاده در مورد برنامه‌های آینده مجموعه خدمات صنعتی  برای تولید این محصول گفت: علاوه بر افزایش حجم تولید، ساخت داخل و تولید پمپ هیدرولیک 240 و 399 و همچنین شیر کنترل این محصول در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: علاوه بر توانایی در تامین بازار نیاز داخلی، صادرات به کشورهای منطقه و تامین نیاز آنها نیز در برنامه تولیدی پمپ هیدرولیک شرکت خدمات صنعتی تراکتورسازی ایران قرار دارد.

انتهای پیام/60002/ق30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول