اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‌رضوی:

اخذ گواهینامه موتورسیکلت نسبت به گذشته دشوارتر شده است

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‌رضوی گفت: اخذ گواهینامه موتورسیکلت نسبت به سال‌های گذشته روند جدی‌تر و دشوارتر داشته است.

اخذ گواهینامه موتورسیکلت نسبت به گذشته دشوارتر شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حمیدرضا جعفری امروز در آستانه برگزاری دومین کنگره بین‌المللی ایمنی جاده‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: راهنمایی و رانندگی به طور جدی به دنبال کاهش تصادفات و ارتقای سطح آموزش‌ها به رانندگان موتور سیکلت‌ها است.

جعفری با بیان اینکه رانندگان متخلف موتورسیکلت نیز از آموزش رعایت قوانین بهره می‌گیرند، خاطر نشان کرد: رانندگانی که در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی کوتاهی می‌کنند؛ متخلف محسوب شده و دوره‌های آموزشی برای این گروه نیز تدارک دیده می‌شود تا کاهش تصادفات ناشی از موتورسیکلت را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: افزایش پلیس در سطح شهر و جاده‌ها با رشد بی‌رویه تعداد خودروها برابری نمی‌کند و در واقع با این رشد کمی، پلیس نمی‌تواند به تنهایی در کاهش تصادفات و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی کارآمد عمل کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‌رضوی فرهنگ‌پذیری استفاده از ابزار را برای کنترل رانندگان و کاهش تصادفات امری ضروری دانست و ادامه داد: ابزار در کنار نیروی انسانی می‌تواند کمک شایانی در افزایش رعایتمندی قوانین راهنمایی و رانندگی و همچنین کاهش سوانح ناشی از آن داشته باشد.

وی اضافه کرد: افزایش تعداد دوربین‌های کنترل سطح شهر و جاده‌ها راهکار کارآمد و مؤثری در مسیر کاهش سوانح ناشی از رعایت نکردن قوانین مقررات راهنمایی و رانندگی تلقی می‌شود.

جعفری تاکید کرد: بیمه به مسائل بعد از تصادفات کمک مضاعف کرده اما یکی از مهم‌ترین مسائل هزینه‌های بالایی است که به آسیب‌دیدگان پرداخت می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‌رضوی افزود: مبالغ پرداختی توسط بیمه می‌تواند پیش از بروز سوانح در مسیر توسعه عوامل کاهش تصادفات و سوانح مؤثر واقع شود.

وی برگزاری کنگره بین‌المللی ایمنی جاده‌ها در بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد را مؤثر توصیف کرد و یادآور شد: این کنگره از این حیث مؤثر بوده که تنها به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی نمی‌پردازد و در حوزه آموزش و درمان بعد از تصادف نیز نگاه آموزشی و درمانی به مصدوم دارد.

گفتنی است دومین کنگره بین‌المللی ایمنی جاده‌ها 25 و 26 بهمن ماه امسال در بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/70002/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول