اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شکست مجدد «الاسیر» در تحریک مردم طرابلس علیه دولت لبنان

خبرگزاری فارس: روحانی سلفی افراطی صیدا بار دیگر در جریان سفر مشکوکش به طرابلس در تحریک مردم این شهر علیه دولت لبنان ناکام ماند.

شکست مجدد «الاسیر» در تحریک مردم طرابلس علیه دولت لبنان

به گزارش فارس به نقل از السفیر شیخ احمد الاسیر سلفی افراطی و امام جماعت مسجد بلال بن رباح در شهر صیدا در لبنان که ارتباطات قوی با جریان‌های وهابی خارج از عربستان دارد، با وجود شکست توطئه‌های اخیرش در تحریک مردم در جریان تشییع جنازه شورشیان طرابلسی کشته شده در سوریه، بار دیگر به این شهر عزیمت کرد تا بتواند مردم را علیه دولت مرکزی لبنان تحریک کند.

وی در جریان این سفر مشکوک که بدون اطلاع و هماهنگی با شیوخ قبیله های طرابلس آغاز شد، سعی کرد تا با واقعیت‌های میدانی و مردمی موجود در این شهر آشنا شود، البته به نظر می‌رسد عدم هماهنگی با  شیوخ طرابلس به علت تحریم ارتباط با وی از سوی این بزرگان است.

این سفر در حالی دیروز انجام شد که اوضاع شمال لبنان تحت تاثیر اتفاقات منطقه عرسال متشنج است و حضور مسلحانه الاسیر و اطرافیان وی نیز تحریکی بر این اوضاع است. بنا بر اعلام روزنامه السفیر وی و هواداران مسلحش سعی کردند تا در خطوط ارتباط سنتی بین منطقه القبه و علوی نشینان جبل محسن وارد شوند و این موضوع ارتش لبنان را نیز به دردسر انداخت و آنها مواضع خود را در منطقه تقویت کردند تا درگیری بین هواداران الاسیر با علویان ایجاد نشود.

نکته جالب بر اساس اعلام این روزنامه این بود که مردم القبه هیچ استقبالی از وی نکردند، با این حال الاسیر سعی کرد به همراه هواداران خود موجودیتش در این شهر را به شهروندان تحمیل کند، در همین راستا او سه نماز ظهر و عصر و مغرب را در سه مسجد مختلف در این شهر خواند و سخنانی را نیز مطرح کرد، او در فاصله نمازها اقدام به گشت زنی و پیاده روی در خیابان های این شهر کرد و در حالیکه به دنبال هوادارای برای خود می گشت و می خواست موجودیت خود را اثبات برساند، مدعی شد که می خواهد از اوضاع مردم اطلاع حاصل کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول