اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی:

ارتباط ایران با ملت‌ها معنوی است

خبرگزاری فارس: تولیت آستان مقدس قم با بیان اینکه ارتباط استکبار با کشورها تنها برای کسب منفعت است‌ گفت: ارتباط ایران با ملت‌ها بر خلاف رویکرد استکباری و استعماری ارتباط انسانی و معنوی است.

ارتباط ایران با ملت‌ها معنوی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امروز در دیدار با استاندار آیاتایا تایلند و هیئت همراه اظهار کرد: از جمله دستورات و فرمایشات قرآن و نبی مکرم اسلام(ص) این است که با ملت‌ها در ارتباط باشیم و از این راه آداب و اخلاق را با آنها تبادل کنیم و به این روش خود و جامعه را به کمال برسانیم.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) ارزش زیادی برای انسان‌ها قائل بودند و بر ارتباط با ملت‌های مختلف تأکید می‌کردند،‌ ادامه داد: حضور مرحوم شیخ احمد قمی در تایلند نیز در راستای محقق ساختن این دستور الهی بود که خوشبختانه شاهد نتایج پر ثمر آن هستیم.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: این مبلغ اسلام با حضور در کشور تایلند آموزه‌های اسلامی ناب را به گوش مردم این کشور رساند.

وی با اشاره به اینکه حضور یک شخصیت دینی توانسته این اندازه در تایلند تأثیر بگذارد افزود: اگر ارتباط و تعامل میان این دو کشور از نظر علمی و فرهنگی بیشتر شود مسلماً‌ شاهد تأثیرات بیشتری در این کشور خواهیم بود.

سعیدی با تأکید بر اینکه حضور ایران در کشورهای مختلف بر خلاف سیاست استکباری و استعماری که به دنبال منافع خود است،‌ در راستای ترویج معنویت و انسانیت است ادامه داد: استکبار در ارتباطاتی که با ملت‌ها و جوامع مختلف برقرار می‌کند تنها به دنبال منفعت است و‌ زمانی هم که این منفعت از بین برود ارتباطش را قطع می‌کند؛ در حالی که ارتباط ایران با ملت‌ها و جوامع بشری ارتباط انسانی و معنوی است که همیشه حفظ خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: امید است ارتباطات فرهنگی و معنوی این دو کشور ادامه یابد و به صورت مشترک به اهداف خود که سعادت همگان است برسیم. 

انتهای پیام/2258/ج/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول