اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز برگزار شد

جشنواره آشپزی لقمه حلال در بردخون

خبرگزاری فارس: امروز با حضور امام جمعه و مسئولان بردخون، جشنواره آشپزی لقمه حلال در بردخون برگزار شد.

جشنواره آشپزی لقمه حلال در بردخون

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، در این آیین امام جمعه بردخون با اشاره به وضعیت کشور گفت: همه اقشار جامعه باید از اوضاع کشور باخبر باشند که دراین دوره مهم‌ترین راه مبارزه با تحریم‌های شکننده و سخت دشمن توجه به اقتصاد مقاومتی است.

حجت‌الاسلام سیدحسین رکنی حسینی افزود: جمعیت کشور در سال 1400 به 100 میلیون می‌رسد که 15 میلیون نیروی جوان جویای کار دارد که نیازمند به برنامه‌ریزی برای اشتغال هستند هر چند دشمنان برای سرنگونی این نظام که ثمره خون هزاران شهید است تلاش می‌کنند و می‌خواهند با تحریم اقتصادی ما را از رسیدن به اهداف انقلاب بازدارند.

وی اضافه کرد: عده‌ای برای منافع اقتصادی با انقلاب و نظام قهر کرده‌اند و تلاش دارند در عرصه‌های انقلاب حاضر نشوند ولی استکبار خیال کرده بود اگر تحریم‌ها چند ماه ادامه یابد نظام اسلامی سقوط می‌کند و انقلاب به فراموشی سپرده می‌شود و مردم تسلیم دشمن می‌شوند.

رکنی حسینی ادامه داد: در روایات اسلامی آمده است اگر فردی لقمه‌ای حرام بخورد تا 40 روز نماز و روزه‌اش قبول نمی‌شود پس لازم است در کسب و روزی خود دقت کنیم زیرا لقمه حرام عامل بسیاری از منکرات است و حال عبادت را از انسان سلب می‌کند همانگونه که در کربلا کسانی با امام می‌جنگیدند که لقمه حرام خورده بودند.

وی خاطرنشان کرد: 14 قرن پیش پیامبر اسلام(ص) در زمینه فقر هشدار دادند که فقر مقدمه کفر و بی دینی است و اینک دنیای استکبار تلاش می‌کند تا از راه اقتصاد عشق و علاقه ما را به انقلاب از بین ببرند ولی به لطف خدا و همراهی مردم هرگز موفق نخواهند شد.

مسئول اتحادیه دانش‌آموزان منطقه بردخون نیز گفت: لقمه حلال در زندگی انسان نقش تعیین کننده و سازنده‌ای دارد و در آیات و روایات بر توجه به آن تأکید شده به نحوی که لقمه حرام باعث بسیاری از بزهکاری‌ها و اعمال ناپسند می‌شود و آدمی را به سمت خلاف و منکرات می‌کشاند.

محمود حقدوست افزود: حرام خواری، بر عقاید، اخلاق و اعمال آدمی تأثیری بسیار زیانبار دارد و راه سعادت و خیر و فلاح را بر او می‌بندد و چنان او را سرگرم دنیا و سر سپرده شیطان می‌کند که حتی حاضر نمی‌شود به سخنان حق که از سوی بهترین افراد ایراد می‌گردد، گوش فرا دهد.

وی اضافه کرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در مناسبت‌های مختلف فعالانه حضور دارد و جشنواره آشپزی حلال که شامل پخت انواع غذاهای محلی و ایرانی است در این راستا برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود دانش‌آموزان دبیرستان حجاب در حرکتی هماهنگ غذاهای مختلف و متنوع را در فضای مدرسه آماده کردند و در پایان همه دانش آموزان و دبیران در فضایی صمیمی ناهار را میل کردند.

انتهای پیام/66003/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول