اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

شهر جدید ارس در شهرستان خداآفرین ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی از تاسیس شهر جدید ارس در شهرستان خداآفرین خبر داد.

شهر جدید ارس در شهرستان خداآفرین ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از خداآفرین، احمد علیرضابیگی ظهر امروز در جمع اهالی شهرک اسکان خداآفرین، با اشاره به احداث این شهرک برای اسکان مجدد اهالی روستاهای مستغرق در مخزن سد خداآفرین، اظهار داشت: شهرک اسکان نتیجه اهتمام شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی است و اکنون آماده می‌شویم که این شهرک و روستاهای مجاور آن را به عنوان شهر جدید ارس معرفی کنیم تا با بهره‌گیری بهتر از ظرفیت‌های منطقه موجب رونق و شکوفایی در زندگی مردم شود.

علیرضابیگی با تاکید بر اهتمام دستگاه‌های خدمات‌رسان برای رفع دغدغه‌خاطر اهالی شهرک اسکان به‌ویژه شبکه آب، برق و گاز، معابر و فضای سبز، افزود: تا زمانی که مراحل اجرایی تبدیل این شهرک به شهر ارس در وزارت کشور پیگیری می‌شود باید اقدامات لازم برای تامین زیرساخت‌های مورد نیاز آن انجام و مقدمات برگزاری انتخابات شورای شهر فراهم شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین به اجرای پروژه‌های عمرانی در شهرستان خداآفرین اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌های خداآفرین می‌تواند زمینه رشد و تعالی منطقه را فراهم کند که این امر مستلزم تکمیل ساختار اداری این شهرستان و تامین زیرساخت‌های عمرانی است و این موضوعات با جدیت در حال انجام است.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار شبکه پمپاژ قارلوجه در توسعه بخش کشاورزی منطقه، تسریع در اتمام این طرح را مورد تاکید قرار داد و افزود: از شرکت آب منطقه‌ای انتظار داریم که این طرح را تا 29 بهمن آماده افتتاح کند تا زمینه بهره‌مندی 1300 هکتار از اراضی منطقه برای کشت بهاره فراهم شود.

علیرضابیگی به ظرفیت‌های کشاورزی منطقه خداآفرین نیز اشاره و تاکید کرد: این منطقه باید به نماد توسعه بخش کشاورزی و استفاده بهینه از فرصت‌های این بخش تبدیل شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تقدیر از تلاش‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بازسازی مناطق زلزله‌زده استان، گفت: خسارت‌های وارد شده در این مناطق نتیجه استفاده نکردن از فرصت‌هایی بود که دولت برای مقاوم‌سازی و نوسازی مساکن روستایی در اختیار روستاییان قرار داده بود و روستاییان منطقه خداآفرین نیز باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند. 

انتهای پیام/60002/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول