اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان زنجان خبر داد

بازدید دانش‌آموزان زنجانی از موزه عبرت

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان دانش‌آموزی استان زنجان گفت: دانش‌آموزان زنجانی از موزه عبرت بازدید می‌کنند.

بازدید دانش‌آموزان زنجانی از موزه عبرت

علی غفاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: امسال نیز همچون سنوات گذشته برنامه‌های مختلفی به مناسبت دهه فجر توسط سازمان دانش‌آموزی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از جمله برنامه‌های اجرایی این شهرستان اعزام دانش‌آموزان برای بازدید از موزه عبرت است، افزود: امسال 20 نفر از دانش‌آموزان به این موزه اعزام و از مکان‌های مختلف آن بازدید می‌کنند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان زنجان تصریح کرد: بر اساس برنامه‌‌ریزی‌های انجام شده این تعداد از دانش‌آموزان 17 بهمن به این اردو اعزام می‌شوند.

وی تصریح کرد: یکی از اهدافی که در اعزام این دانش‌آموزان به موزه عبرت دنبال می‌شود، آشنایی دانش‌آموزان با فداکاری‌های انجام شده در دوران انقلاب و تبیین دستاوردهای انقلاب برای آن‌ها است.

لازم به ذکر است، در سال 1311 هجری شمسی به دستور رضاخان بنای ساختمانی به منظور نگهداری زندانیان عادی با نام توقیف‌خانه با طراحی و نظارت آلمان‌ها آغاز شد و در سال 1316 این بنا آماده بهره‌برداری شد، این ساختمان از ابتدای ساخت دارای چندین لایه حفاظتی بود که عملاً امکان فرار را برای زندانیان غیرممکن می‌ساخت.

این ساختمان از آنجایی که از ابتدا با هدف بازداشتگاه ساخته شده بود طوری طراحی شده که کمترین صدایی از داخل آن به خارج نفوذ نکند و از دیگر خصوصیات این زندان این است که در زمستان‌ها سرد و در تابستان‌ها فوق‌العاده گرم می‌شود.

بازداشتگاه کمیته مشترک ضد خرابکاری در طول عمر کوتاه خود یعنی از زمان تشکیل تا پیروزی انقلاب اسلامی تعداد 10 هزار نفر را در خود محبوس کرده بود.

لازم به ذکر است، شهدای والامقامی همچون، مصطفی خمینی، بهشتی، مطهری، اشرفی اصفهانی، قاضی طباطبایی، قدوسی، غفاری، سعیدی، شهید اندرزگو و مرحوم طالقانی از جمله چهره‌های شاخصی بوده‌اند که طعم تلخ زندان کمیته مشترک را چشیده‌اند.

رهبر فرزانه انقلاب و بسیاری از مسئولان و دست‌اندرکاران امروز اداره امور کشور نیز برای مدتی زیر دست شکنجه‌گران زندان کمیته مشترک شکنجه شده‌اند.

انتهای پیام/73005/ر20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول