اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کهگیلویه:

توسعه 50 روستای محروم کهگیلویه در دستور کار قرار می‌گیرد

خبرگزاری فارس: فرماندار کهگیلویه با اشاره به اهمیت روستاها به عنوان مهد تولید در جامعه گفت: 50 روستای محروم کهگیلویه جهت ساماندهی مورد شناسایی قرار گرفت.

توسعه 50 روستای محروم کهگیلویه در دستور کار قرار می‌گیرد

ابراهیم جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دهدشت با اشاره به لزوم توجه به مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته اظهار داشت: 50 روستای محروم شهرستان توسط تیم کارشناسی ادارات و دستگاه‌ها مورد شناسایی قرار گرفت و کار اجرای عملیات توسعه این روستاها به نوبت صورت خواهد گرفت.

جعفری با بیان این‌که اکثر این روستاها زیر 30 خانوار هستند، تصریح کرد: در مرحله اول ساماندهی این روستاها، 4 روستای «آبریز، کوه پنبه، احمد ناصری و پای‌پر» مورد بازدید قرار می‌گیرند و سپس برنامه‌ریزی لازم جهت اجرای عملیات و خدمت‌رسانی انجام خواهد گرفت.

وی با اشاره به لزوم توجه به بهداشت مناطق روستایی عنوان کرد: در راستای فرهنگ‌سازی در امر رعایت بهداشت فردی و ارتقای سطح بهداشت عمومی روستاها، سرویس‌های بهداشتی در این روستاها احداث می‌شود.

فرماندار کهگیلویه افزود: جهت کمک به سلامت ساکنین روستاها و درمان بیماران، تیم پزشکی با اعزام به این روستاها بیماران را به صورت رایگان ویزیت خواهند کرد.

مسئول ارشد اجرایی شهرستان کهگیلویه با تأکید بر اهمیت  اشتغال و افزایش  تولیدات روستایی در راه رسیدن به خودکفایی روستایی خاطرنشان کرد: به همین جهت تسهیلات اشتغال‌زایی به متقاضیان این روستاها اعطا می‌شود.

وی همچنین مقاوم‌سازی مسکن روستایی را گامی مؤثر در کاهش آسیب‌پذیری سوانح طبیعی خواند و عنوان  کرد: تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی نیز در برنامه حمایت از روستاها و ساماندهی آنان قرار دارد.

انتهای پیام/82008/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول