اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

افغانستان: گشایش دفتر برای طالبان، مشروط به اعلام رسمی آنان است

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد که گشایش دفتر سیاسی طالبان در قطر مشروط به اعلام رسمی این گروه مبنی بر شرکت در روند صلح است.

افغانستان: گشایش دفتر برای طالبان، مشروط به اعلام رسمی آنان است

به گزارش خبرگزاری فارس، «جانان موسی‌زی» سخنگوی وزارت خارجه افغانستان در نشست خبری امروز خود، گشایش دفتر سیاسی طالبان در قطر را مشروط به اعلام آمادگی رسمی این گروه عنوان کرد.

موسی‌زی تصریح کرد: تا کنون هیچ دفتری برای طالبان در قطر افتتاح نشده و ایجاد چنین دفتری در قدم اول مستلزم ایجاد یک تفاهم رسمی بین دولت‌های قطر و افغانستان بوده و در قدم دوم مشروط به اعلام آمادگی طالبان مبنی به اعلام رسمی آنان در روند صلح است.

وی خاطر نشان کرد که مذاکرات در زمینه روند صلح افغانستان تنها می‌تواند از مجرای دولت و شورای عالی صلح افغانستان صورت گیرد و هیچ فرد، گروه و کشور سومی، حق مذاکرات رسمی در روند صلح را نخواهند داشت.

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان ضمن بیان این مطلب که مذاکرات پیرامون روند صلح، تنها در چارچوب قانون اساسی و معیارهایی که از قبل توسط مردم افغانستان تعیین شده، صورت می‌گیرد، افزود: دولت افغانستان با اشخاص و گروه‌هایی مذاکره می‌کند که آنان تعهدشان را به یک راه حل سیاسی اعلام کرده باشند.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که ماه گذشته نشستی بین شماری از رهبران احزاب و ائتلاف‌های سیاسی با نمایندگان طالبان در پاریس برگزار شده بود که انتقادهای شدید دولت افغانستان را به دنبال داشت.

حامد کرزی نیز اخیراً با انتشار مقاله‌ای در سایت «بی. بی. سی» پشتو بار دیگر بر ضرورت پیشبرد مذاکرات صلح توسط شورای عالی صلح افغانستان تأکید کرده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول