اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نگهداری راه‌های آذربایجان‌شرقی:

راه‌های 120 روستا در شهرستان بستان‌آباد مسدود شد

خبرگزاری فارس: رئیس نگهداری راه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: راه‌های‌ 120 روستا در شهرستان بستان‌آباد بر اثر بارش برف دیروز بسته شد

راه‌های 120 روستا در شهرستان بستان‌آباد مسدود شد

اکبر آگاه‌وظیفه امروز در گفت‌و‌گو با فارس در تبریز اظهار داشت: بسته بودن 70 راه روستایی در چاروایماق، 40 راه روستایی در ورزقان، 40راه روستایی در هشترود، 30 راه روستایی در سراب، 16 راه روستایی در اهر، 10 راه روستایی در هریس، پنج راه روستایی در کلیبر، دو راه روستایی در میانه و هر کدام یک راه روستایی در جلفا و مرند از دیگر آمار روستاهای آذربایجان‌شرقی به شمار می‌روند که راه آنان به دلیل بارش برف بسته است.

وی با اشاره به اینکه 80 درصد راه این روستاها جزو راه‌های احداث نشده هستند، پیش‌بینی کرد که اکیپ‌های راهداری تا امروز 40 درصد راه‌های روستایی بسته شده در استان را باز کنند.

آگاه‌وظیفه در خصوص کل آمار روستاهایی که راه‌هایشان بسته است، گفت: براساس آخرین آمار موجود راه 335 روستا در استان براثر بارش برف شدید دیروز بسته است.

این مقام حوزه راه‌های آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: اولویت کاری مجموعه تحت مدیریتش راه‌های اصلی و فرعی است و بعد از اطمینان از باز بودن این مسیرها و بخش‌های مرکزی شهرستان‌ها راه‌های روستایی در برنامه کار یا اکیپ‌های راهداری قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: هم اکنون 725 نفر از فعالان حوزه راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی در قالب 250 اکیپ راهداری با استفاده از 672 دستگاه ماشین‌آلات سنگین در طول راه‌های روستایی آذربایجان‌شرقی مشغول بازگشایی راه‌ها هستند.

آذربایجان‌شرقی دارای 2 هزار و 758 روستا با 271 هزار و 987 خانوار و با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 189 هزار نفر است که در مجموع از 13 هزار و 331 کیلومتر راه اصلی، فرعی، آزاد راه، بزرگراه و راه روستایی استان 10 هزار و 60 کیلومتر اختصاص به بخش روستایی دارد و در فصل سرما حجم قابل توجهی از فعالیت راه و ترابری برای بازگشایی مسیر در این حوزه انجام می‌شود.

انتهای پیام/60001/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول