اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای طرح مودت

مردم در بازسازی حرم مطهر امام‌زادگان مشارکت می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: طرح مودت با هدف بازسازی بقاع متبرکه استان فارس در دهه فجر عملیاتی می‌شود و مشارکت عمومی را به دنبال دارد.

مردم در بازسازی حرم مطهر امام‌زادگان مشارکت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس، حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی‌مقدم در جلسه اعضای اجرایی طرح مودت در فارس اظهار داشت: نگاه اصلی این طرح، مشارکت مردم در بازسازی توسعه و مرمت حرم‌های مطهر امام‌زادگان این استان است.

وی گفت: یکی از حرم‌های مطهر که هم‌اکنون نیاز به تکمیل دارد، آستان مقدس سید علاءالدین حسین (ع) است که مردم می‌توانند در قالب این طرح به هر اندازه که توان داشته باشند مدیران را یاری کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس همچنین از وجود 100 ساختمان نیمه‌کاره بقاع متبرکه در این استان خبر داد و افزود: هم‌اکنون در فارس 100 حرم مطهر برای نوسازی و ساخت گنبد و بارگاه در حال ساخت و ساز است که مسئولان، شوراها، مردم، خیران و واقفان می‌توانند در این زمینه، اوقاف را یاری کنند.

رئیس اداره بقاع و اماکن متبرکه فارس نیز در این جلسه گفت: به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی، طرح مودت که با هدف نوسازی و تکمیل حرم‌های مطهر امام‌زادگان استان فارس است در شهرستان قیروکارزین عملیاتی می‌شود.

الیاس رضایی افزود: طی جلسه‌ای که با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس، فرماندار، امام جمعه و مسئولان محلی این شهر برگزار می‌شود، جمع کثیری از خیران، معتمدان و اعضای شوراهای اسلامی نیز حضور می‌یابند که در این جلسه نسبت به همکاری مردم و مسئولان و جلب مشارکت‌های مردمی در مورد نوسازی حرم مطهر پنج امام‌زاده در سطح این شهرستان مطالبی را ارائه می‌کنند.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون 100 بقعه متبرکه در فارس نیاز مبرم به همکاری مردم برای بازسازی دارد و علاوه بر آن 600 بقعه متبرکه نیز در این استان وجود دارد که ساختمان آنها مناسب نیست.

طرح مودت با هدف نوسازی، تعمیر، تکمیل و مرمت حرم‌های مطهر امام‌زادگان استان فارس در دهه فجر انقلاب اسلامی امسال عملیاتی می‌شود.

استان فارس با دارا بودن یک‌هزار و 408 بقعه متبرکه بیشترین تعداد حرم مطهر امام‌زادگان در کشور را دارا است.

انتهای پیام/2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول