اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل کرمانشاه مطرح کرد

فعالیت نمایشگاه‌‌ خودروهای سنگین در بیرون شهر

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل کرمانشاه گفت: نمایشگاه‌داران خودروهای سنگین کرمانشاه خواهان برقراری نمایشگاه در فضای بیرون از شهر هستند.

فعالیت نمایشگاه‌‌ خودروهای سنگین در بیرون شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، در این نشست رضا سلیم ساسانی در نشست مسئولان نمایشگاه‌داران اتومبیل استان کرمانشاه با رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل کل کشور، گفت: در حال حاضر حدود 250 نمایشگاه اتومبیل سبک و سنگین در سطح کرمانشاه در حال فعالیت هستند که از این آمار حدود 200 نمایشگاه دارای پروانه کسب هستند.

براساس گزارش اتحادیه نمایشگاه‌داران کرمانشاه، ساسانی ادامه داد: باید تمهیداتی برای پلمپ شدن این دفاتر به‌منظور جلوگیری از فعالیت‌های غیر مجاز خرید و فروش خودرو اندیشیده شود.

وی با عنوان وضعیت مالی ضعیف اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل کرمانشاه گفت: بیش از یک‌سال و نیم است که هیئت مدیره جدید نمایشگاه‌داران در حال فعالیت هستند، اما متاسفانه هنوز ملک محل استقرار استیجاره‌ای است.

وی در خصوص خروج مشاغل مزاحم از شهر گفت: قطعاً نمایشگاه‌داران خودروهای سنگین، خواهان خروج از شهر و برقراری نمایشگاه خود در فضایی خارج از محدوده‌ی شهری هستند.

به گفته این مقام مسئول حق کمیسیون نمایشگاه‌داران مناسب نبوده و لازم است افزایش پیدا کند.

ساسانی در پایان، از طرح سامانه‌ی الکترونیکی ثبت معاملات خودرو استقبال کرد و گفت: این طرح بسیار راه‌گشا بوده و علاوه بر جلوگیری از معاملات سوری باعث حذف واسطه‌ها می‌شود.

در ادامه رئیس مجمع امور صنفی استان کرمانشاه گفت: هم اکنون یک نفر از اعضای هیئت رئیسه شورای اصناف کشور از استان کرمانشاه انتخاب گردیده و این نشان‌دهنده عزم جدی و راسخ مجمع صنفی استان جهت اعتلای اصناف کرمانشاه است.

حسین بیات گفت: اصناف کرمانشاه در سطح کشور از ویژگی خاصی برخوردار بوده و در شورای اصناف کشور نیز جایگاه رفیعی دارد.

در خلال این نشست، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل کشور با ابراز خرسندی گفت: مجوز طرح سامانه الکترونیکی ثبت معاملات خودرو از وزیر صنعت، معدن و تجارت گرفته شده و هم اکنون به صورت پایلوت این طرح در بعضی از استان‌های کشور در حال فعالیت است.

حسن زمانی افشار، ادامه داد: این سامانه در وهله‌ی اول به نفع نمایشگاه‌داران بوده به طوریکه از معاملات نمایشگاه‌های بدون پروانه کسب جلوگیری خواهد کرد.

وی گفت: جلوگیری از تخلفات فروش خودرو و ارائه کد رهگیری از مزایای این سامانه است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل کشور نوید فعال شدن سامانه الکترونیکی ثبت معاملات خودرو را در کرمانشاه هم‌زمان با ایام مبارکه دهه فجر داد.

در این جلسه مدیر سامانه کد رهگیری خودرو گفت: با استناد به تبصره‌ی هفت ماده 21 نظام صنفی و آئین‌نامه‌های مربوطه و با هدف مدیریت اطلاعات واحدهای صنفی سراسر کشور این طرح برنامه‌ریزی و اجرا شد.

 ابوالفضل قادری خاطرنشان کرد: حدود 52 ماه پیش طرح این سامانه پی‌ریزی شد و با کمک مسئول و پیگیری‌های انجام شده به ثمر رسید.

وی گفت: از اهداف اصلی این طرح یکپارچه‌سازی اطلاعات است که به مرور زمان فعالیت‌های واحدهای صنفی غیر مجاز را محدود می‌کند.

مدیر سامانه کد رهگیری خودرو سازمان صنعت، معدن و تجارت کشور ادامه داد: نمایشگاه‌داران کرمانشاهی از امروز می‌توانند با مراجعه به اتحادیه و دریافت کد کاربری و رمز عبور در این سامانه ثبت نام نمایند.

وی در پایان سخنانش خواهان پیاده‌سازی و همکاری بیشتر نمایشگاه‌داران کرمانشاهی جهت فعالیت‌سازی این سامانه شد.

در پایان این جلسه، نایب رئیس صنف فروشندگان اتومبیل کرمانشاه نیز در این جلسه خواهان کاهش متراژ زمین، جهت صدور پروانه کسب شد.

شایان ذکر است در پایان این نشست نمایشگاه‌داران استان سوالاتی را مطرح و از سوی مسئولین پاسخ خود را دریافت کردند.

انتهای پیام/2700/ر/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول