اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تشکل‌ها و جریان‌های معارض بحرینی تاکید کردند

روز 14 فوریه روز حمایت از دموکراسی در بحرین

خبرگزاری فارس: جریان‌ها و تشکل‌های معارض بحرینی با تاکید بر گرامیداشت دومین سالگرد انقلاب بحرین،‌ اعلام کردند که روز 14 فوریه را روز جهانی «حمایت از دموکراسی» نامگذاری می‌کنند.

روز 14 فوریه روز حمایت از دموکراسی در بحرین

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه المنار، روز گذشته شهر منامه، پایتخت بحرین شاهد برگزاری تظاهراتی مردمی بود که به دعوت فعالان جوان بحرینی برگزار شد.

این تظاهرات در چارچوب فعالیت‌ها و آمادگی‌ جریان‌‌ها و نیروهای معارض بحرینی و فعالان جوان و ائتلاف 14 فوریه به مناسبت بزرگداشت دومین سالگرد انقلاب 14 فوریه این کشور برگزار شد.

معارضان بحرینی اعلام کرده‌اند که قصد دارند، روز 14 فوریه را روز جهانی حمایت از دموکراسی در بحرین اعلام کنند. این روز مصادف با  روزی است که انقلاب مردمی بحرین از میدان اللؤلؤة آغاز شد و مردم بحرین با ریختن به خیابان‌ها خواستار انجام اصلاحات اساسی در کشور خود شدند.

«خلیل المرزوق»،‌ معاون سیاسی دبیرکل جمعیت الوفاق، بزرگترین جمعیت معارض بحرینی در این خصوص توضیح داد که جریان‌ها و تشکل‌های سیاسی بحرین تصمیم دارند که روز 14 فوریه را روز جهانی حمایت از دموکراسی در بحرین اعلام کنند.

وی افزود: این پیشنهاد در توصیه‌های کنفرانس بین‌المللی و حقوقی حمایت از دموکراسی در بحرین که در بیروت برگزار شده بود، داده شد و جمعیت‌ها و تشکل‌های سیاسی بحرین موافقت خود با اینکه روز 14 فوریه روز جهانی حمایت از دمکراسی در بحرین نامیده شود، را اعلام می‌کنند.

المرزوق که در نشست مطبوعاتی سخن می‌گفت، اظهار داشت که ما خواهان حمایت واقعی تمام جهانیان از مردم بحرین برای دستیابی به حقوق طبیعی و مشروعشان هستیم که از جمله این حقوق داشتن نظامی دموکراتیک است که در آن خواست و اراده مردم بحرین از طایفه و مذهبی بیان شود.

از سوی دیگر «یوسف الخاجة»،‌ دبیرکل امور سیاسی جمعیت وعد نیز در سخنانی تاکید کرد که مردم بحرین به تنهایی در میدان حضور دارد و جامعه بین‌المللی همچنان موضع بی‌تفاوت در قبال اقدامات و سرکوب‌گری‌های حکومت بحرین را به خود گرفته است.

وی افزود: مردن بحرین برای اعلام وفاداری به شهدا و زندانیان و شکنجه‌شدگانی که برای انقلاب بحرین از خودگذشتگی و فداکاری کردند، روز 14 فوریه را گرامی می‌دارند و بر ادامه انقلاب خویش تا تحقق حقوق کاملشان تاکید می‌کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول