اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن خوش‌نویسان شیروان:

8 هزار هنرآموز در دوره‌های خوشنویسی شرکت کردند

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن خوشنویسان شیروان گفت: بیش از 8 هزار نفر هنرآموز دوره‌های آموزشی خوشنویسی این شهرستان را گذرانده‌اند.

8 هزار هنرآموز در دوره‌های خوشنویسی شرکت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیروان، علی رحیمی صبح امروز در نشست اعضای شورای انجمن خوشنویسی شیروان که با هدف برگزاری انتخابات اعضای شورای جدید و بازرسی در محل این انجمن واقع در خیابان شفا برگزار شده بود، اظهار کرد: 25 فارغ‌التحصیل ممتاز خوش‌نویسی در شیروان وجود دارد.

وی افزود: این انجمن از سال 63 با مدیریت عباسعلی صحافی‌مقدم از خوش‌نویسان معروف استان خراسان رضوی تشکیل شده است و پس از سه سال فعالیت از سال 1366 تاکنون مدیریت این انجمن توسط بنده اداره می‌شود.

رحیمی تصریح کرد: تاکنون در این مدت بیش از هشت هزار نفر هنر آموز در دوره‌های مقدماتی، متوسط، خوش، عالی و ممتاز را در رده‌های سنی کودک، نوجوان، بزرگسالان در بخش آقایان و بانوان گذرانده و تاکنون 25 نفر در رشته ممتاز فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی اظهار کرد: 250 تا 300 نفر به طور میانگین در انجمن خوشنویسی شیروان آموزش‌های خوشنویسی را فرا می‌گیرند.

رئیس انجمن خوشنویسی شیروان گفت: در حال حاضر پنج مربی کار هدایت آموزش هنر آموزان را به عهده دارند.

وی یادآور شد: در حال حاضر 300 نفر هنرآموز در رشته‌های مختلف خوشنویسی در حال فراگیری هستند.

رحیمی اظهار کرد: خوشنویسی به عنوان یک هنر مقدسی که همواره در کنار قرآن و احادیث بوده و از جایگاه ویژه‌ای در بین هنرهای اسلامی برخوردار است.

این مسئول فرهنگی یکی از هنرهای اصیل ایرانی را که در هویت فرهنگ و هنر این مرز و بوم نقش داشته را هنر خوش‌نویسی دانست.

وی گفت: در طول تاریخ فرهنگ مکتوب را حفظ و نگهداری نموده است که هنر خوشنویسی فراز و نشیب‌های فراوانی را پشت سر گذاشته است که پس از انقلاب اسلامی به ویژه در سال دفاع مقدس کاربرد خط در میان ارزش‌های اسلامی و دینی بسیار مؤثر است.

به گزارش فارس، در این انتخابات حاضران پس از رای گیری مخفی کتبی علی رحیمی و مهدی عباسیان، به عنوان اعضای شورای جدید انجمن خوشنویسان شیروان به مدت دو سال و اکرم اظهری به مدت یک سال به عنوان بازرس انتخاب شدند.

انتهای پیام/63002/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول