اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفار استان یزد:

9 پروژه در بخش آب روستایی یزد افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آبفار استان یزد از افتتاح و بهره‌برداری 9 پروژه عمرانی در بخش آب و فاضلاب روستایی استان یزد خبر داد.

9 پروژه در بخش آب روستایی یزد افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدرضا حاتمی، پیش از ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: در حال حاضر 9 پروژه با اعتبار 23 میلیارد و 700 میلیون تومان در دست احداث است که تا پایان ایام‌الله دهه فجر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی افزود: این پروژه‌ها 90 روستا را زیر پوشش قرار می‌دهد و 9 هزار و 200 خانوار از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

حاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر 660 روستا در استان یزد از خدمات آب و فاضلاب روستایی بهره‌مند هستند، یادآور شد: 104 هزار فقره انشعاب در روستاهای استان یزد ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه کنترل کیفی آب در روستاها نیز حائز اهمیت است، عنوان کرد: در حال حاضر 16 آزمایشگاه در طبس، تفت و ابرکوه کنترل کیفی آب شرب روستاهای استان یزد را انجام می‌دهند.

مدیرعامل آبفار استان یزد همچنین از تجهیز و راه‌اندازی آزمایشگاه آب شرب در شهرستان‌های میبد و خاتم در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

وی با اشاره به برنامه‌های آبرسانی به روستاهای استان یزد خاطرنشان کرد: آبرسانی به روستاهای استان یزد از طریق احداث مجتمع‌های آبرسانی سرعت گرفته و تاکنون 70 مجتمع آبرسانی در مناطق مختلف استان افتتاح شده و سه مجتمع نیز در دهه فجر با 27 میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد.

حاتمی از مهم‌ترین مجتمع‌های آبرسانی استان یزد به مجتمع آبرسانی زمزم به منظور آبرسانی به روستاهای طبس، مجتمع آبرسانی گاریزات، مجتمع آبرسانی ولایت، بهمن ابرکوه و .... اشاره کرد.

این مسئول یادآور شد: در سفر مقام معظم رهبری به استان یزد، 13 مصوبه با اعتبار 27 میلیارد تومان داشتیم که 100 درصد آنها اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد با اشاره به یکی از مهم‌ترین پروژه‌های مصوب سفر مقام معظم رهبری در زمینه آبرسانی روستایی اظهار داشت: مجتمع آبرسانی ولایت از مصوبات سفر رهبری است که عملیات احداث آن از سال 87 آغاز شده و 13 روستا با 56 هزار نفر جمعیت را زیر پوشش قرار داده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های فنی این پروژه افزود: مجتمع آبرسانی ولایت یک مخزن ذخیره 2 هزار مترمکعبی و یک مخزن 5 هزار مترمکعبی دارد.

حاتمی ادامه داد: در سفرهای هیئت دولت به استان یزد نیز طرح‌های خوبی برای این استان مصوب شد اما به دلیل عدم اختصاص اعتبار از سوی دولت، این طرح‌ها هنوز به مرحله اجرا درنیامده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازسازی شبکه‌های آب روستایی عنوان کرد: سالانه بین 150 تا 160 کیلومتر از شبکه‌های آب روستایی در استان یزد بازسازی شده که این امر تا حد زیادی از هدرروی آب جلوگیری کرده است.

حاتمی همچنین از تعویض سالانه 7 هزار فقره انشعاب برای جلوگیری از هدرروی آب در روستاهای استان یزد خبر داد.

وی یادآور شد: در برخی روستاها از جمله روستاهای شهرستان مهریز نیز 90 درصد منابع آب، کنتورگذاری شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد همچنین تهیه طرح جامع آبرسانی را از دیگر اقدامات آبفار استان یزد اعلام کرد.

حاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند آبرسانی سیار در استان یزد عنوان کرد: سال گذشته 4 هزار و 700 روستا در استان یزد به صورت سیار آبرسانی شدند اما اکنون تنها 30 تا 40 روستا آبرسانی سیار می‌شوند.

وی افزود: امسال در پاییز حدود 50 درصد رشد بارندگی در استان یزد داشته‌ایم اما در زمستان نسبت به سال‌های گذشته بارندگی کمتری داشته‌ایم که امیدواریم در مدت باقی‌مانده از سال، با بارندگی،‌ سفره‌های آب زیرزمینی تغذیه شوند تا ناچار به آبرسانی سیار نباشیم.

حاتمی همچنین کل بودجه ابلاغی به استان یزد در سال جاری را 13 میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: از این میزان 3 میلیارد و 700 میلیون تومان آن به آب و فاضلاب روستایی اختصاص یافته است.

در پایان این نشست خبری، خبرنگاران از پروژه آبرسانی حسین‌آباد ریسمانی بازدید کردند.

انتهای پیام/2464/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول