اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه خبر داد

پیشرفت ایران در حوزه آفندی جنگ الکترونیک

خبرگزاری فارس: فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان گفت: در گذشته در خصوص جنگ الکترونیک در سطح پایینی قرار داشتیم و فقط در حوزه حفاظتی فعال بودیم اما امروز در بخش آفندی بسیار پیشرفت کردیم.

پیشرفت ایران در حوزه آفندی جنگ الکترونیک

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، منصور ونک امروز در دیدار نیروهای مسلح با نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه نظام اسلامی ایران در طول 34 با تمام تهدیدها، توطئه‌ها و فتنه‌ها از گردنه‌های سخت عبور کرده است، افزود: ایران اسلامی امروز در دنیا به عنوان یک قدرت منطقه‌ای در منظومه قدرت‌های جهانی پذیرفته شده است.

وی ادامه داد: خاورمیانه محور امنیت جهانی است و ایران اسلامی محور تأمین امنیت در خاورمیانه است که این موضوع نشانگر جایگاه والای ایران است.

فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان در ادامه با اشاره به اینکه قدرت و اقتدار ملی به نیروهای مسلح وابسته است خاطرنشان کرد: امروز قدرت نیروهای مسلح به سه فاکتور ارزش‌های دینی که روحیه شهادت‌طلبی را افزایش داده، نیروی انسانی متعهد و متخصص و تجهیزات نظامی با اتکاء به دانش بومی منوط است.

وی اضافه کرد: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در طراحی و ساخت موشک‌های سطح به سطح با برد مفید 2 هزار و 500 متر، هوا به سطح با برد 200 کیلومتر، هوا به هوا 80 کیلومتر و زمین به هوا در ارتفاع بالا به برد بیش از 80 کیلومتر ارتقا یافته و خودکفا شدیم.

ونک در ادامه یادآور شد: نیروهای زمینی در ساخت توپ و تانک به سامانه لیزر و نواخت شلیک در هر شرایط آب و هوایی مجهز شدند.

وی به طراحی و ساخت بالگردهای نظامی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در حوزه هواپیماهای شکاری دو نمونه هواپیمای آذرخش و صاعقه به بهره‌برداری رسیده و امروز در ایام دهه فجر یک نمونه هواپیمای پیشرفته دیگر به دست رئیس جمهور رونمایی شد.

فرمانده ارشد آجا در استان همدان با بیان اینکه تمام فضای کشور توسط رادارهای ساخته شده با دانش بومی کنترل می‌شود ادامه داد: ایران در ساخت موشک‌های کروز در سطح پروازی کمتر از 200 متر شناسایی به خودکفایی رسیده است.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز نیروهای مسلح به سیستم GPS مجهز شدند بیان داشت: ناوهای زیر سطحی و زیردریایی‌هایی را در داخل کشور طراحی کردیم که می‌توانند شش ماه در زیر آب مداومت عملیاتی داشته باند و این مهم به تکنولوژی بسیار پیشرفته‌ای نیازمند است.

ونک در ادامه تصریح کرد: با توجه به آسیب‌پذیری سیستم‌های ارتباطی بی‌سیم امروز در تمام سطح کشور به فیبر نوری مجهز شدیم که آسیب‌پذیری کمتری دارد.

وی اضافه کرد: نیروهای مسلح امروز در پدافند غیر عامل و سایبری موفق شده 100 درصد به اهداف خود رسیده و تمام تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری جنگ سایبری توسط نیروهای دخلی با دانش بومی ساخته شده است.

فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان در پایان گفت: در گذشته در خصوص جنگ الکترونیک در سطح پایینی قرار داشتیم و فقط در حوزه حفاظتی فعال بودیم اما امروز در بخش آفندی بسیار پیشرفت کردیم.

انتهای پیام/89019/ج30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول