اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان خبر داد

اعزام 500 مبلغ دینی به روستاهای گیلان در دهه فجر

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از اعزام 500 مبلغ دینی به مساجد، مدارس و روستاهای استان در دهه فجر خبر داد.

اعزام 500 مبلغ دینی به روستاهای گیلان در دهه فجر

حجت ‌الاسلام ‌والمسلمین جمال یاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با گرامیداشت فرا رسیدن سال روز پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی در شرایطی به پیروزی رسید که برای دنیای دو قطبی آن دوران این رویداد مهم قابل تحمل نبود.

به گفته وی، تشکیل حکومتی که در آن احکام اسلامی اجرا شود و روحانیت در رأس آن باشد برای دشمنان قابل قبول نبود.

*وحدت مردم عامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی بود

این مسئول، با بیان اینکه دشمن با وقوع انقلاب اسلامی از میزان نفوذ روحانیت در جامعه اسلامی آگاه شد، گفت: مدیریت حضرت امام خمینی (ره) به گونه‌ای بود که دشمن نتوانست از تصمیم‌های ایشان آگاه شود و امام (ره) با شناخت از تصمیم‌های دشمن برنامه‌ریزی می‌کردند و درست تصمیم می‌گرفتند.

وی وحدت مردم را مهم‌ترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی پس از قدرت اسلام دانست و افزود: در انقلاب اسلام امام (ره) تمام اقشار مردم را به دور خود جمع کردند.

یاری با اشاره به اینکه برگزاری رفراندوم تعیین نوع نظام حاکم بر کشور با دستور امام (ره) نشانه ذکاوت ایشان بود، تصریح کرد: برگزاری سریع این رفراندوم در 12 فروردین سال 58 موجب خنثی شدن توطئه‌های دشمنان شد.

وی تصمیم‌های امام خمینی (ره) را فراتر از تمام تصمیمات معمول دانست و خاطرنشان کرد: جنگ تحمیلی از جنگ جهانی دوم نیز بیشتر طول کشید اما حضرت امام خمینی (ره) با درایت خود آن را مدیریت کردند.

*استقلال کشور دستاورد مهم انقلاب اسلامی بود

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی را استقلال کشور نامید و خاطرنشان کرد: اکنون در برخی کشورها مسئولان با تأیید قدرت‌های استکباری انتخاب می‌شوند.

وی انقلاب اسلامی را بدون امام (ره) و ولایت ‌فقیه بی‌معنا خواند و تصریح کرد: سیاست ما بدون استکبار ستیزی معنا ندارد.

*برگزاری 68 محفل انس با قرآن در دهه فجر

یاری درباره برنامه‌های کمیته قرآن و تشکل‌های دینی ستاد دهه فجر گیلان، گفت: 68 محفل انس با قرآن با مشارکت دستگاه‌های اجرایی دیگر استان در دهه فجر برگزار می‌شود.

وی از برگزاری 89 نشست گفتمان انقلاب اسلامی در سطح دانش‌آموزان خبر داد و افزود: 10 نشست گفتمان انقلاب اسلامی ویژه دانشجویان در دهه فجر امسال برگزار می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: موضوع نشست‌های گفتمان مذکور درباره انقلاب اسلامی، عوامل پیروزی و تداوم و آسیب‌های انقلاب اسلامی است.

*اجرای 339 برنامه توسط کمیته قرآن در دهه فجر

وی مجموع برنامه‌های در دست اجرا توسط کمیته قرآن و تشکل‌های دینی را 339 مورد عنوان کرد و گفت: برگزاری همایش‌های متعدد، مسابقات قرآنی و فرهنگی، ویژه برنامه جشن سال روز پیروزی انقلاب اسلامی و همایش تجلیل از چهره‌های قرآنی استان از دیگر برنامه‌های در دست اجرا است.

*اعزام 500 مبلغ دینی 

یاری از اعزام 500 مبلغ دینی به مساجد، مدارس و روستاهای گیلان در دهه فجر خبر داد و یادآور شد: ارائه مجوز به 34 هیئت مذهبی برادران و 34 هیئت مذهبی خواهران از دیگر برنامه‌های اجرایی در دهه فجر امسال است.

وی دیدار با خانواده‌های معظم شهدا در دهه فجر امسال را از جمله برنامه‌های دیگر ذکر کرد و افزود: در دهه فجر امسال از 34 امام جماعات موفق مساجد گیلان تجلیل می‌شود.

این مسئول، کمبود تعداد روحانی‌های ساکن و دائمی در گیلان را از مشکلات خواند و خاطرنشان کرد: با تکمیل مراحل احداث حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) در سال‌های آینده شاهد تاثیرات خوب این مکان خواهیم بود.

انتهای پیام/2300/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول