اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در فرم‌های کیمه نوکاتا و جونوکاتا

3 جودوکار قمی مسافر مسابقات قهرمانی آسیا شدند

خبرگزاری فارس: سه جودوکار قمی با موفقیت در پیکارهای انتخابی تیم ملی مجوز حضور در مسابقات کاتا جودو قهرمانی آسیا را کسب کردند.

3 جودوکار قمی مسافر مسابقات قهرمانی آسیا شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، کاتا جودو در واقع بخش فرم رشته ورزشی جودو به شمار می‌رود که در قم در مقایسه با بخش مبارزه این رشته ورزشی رزمی از طرفداران و استعدادهای بیشتری برخوردار است و تاکنون هر موفقیتی در جودو قم کسب شده توسط ورزشکاران رشته کاتا جودو به دست آمده است.

این رشته ورزشی در هر دو بخش کاتا و مبارزه در حال حاضر تنها در سالن اختصاصی جودو واقع در مجموعه ورزشی تختی قم به صورت جدی فعالیت می‌شود و ورزشکاران رده‌های سنی مختلف در طول سال در مسابقات قهرمانی کشور حضور مداومی دارند.

کاتا جودو در قم یکی از رشته‌های پرافتخار و مدال‌آور است که ورزشکاران آن در سال‌های اخیر توانسته‌اند در مسابقات قهرمانی آسیا، قهرمانی جهان و همچنین چند تورنمنت بین‌المللی موفقیت‌های ارزنده‌ای برای ورزش قم و کشورمان به ارمغان بیاورند.

چهره‌های شاخص کاتا جودو در قم هم‌اکنون محمدرضا صحرایی و محمدحسن سالاری هستند که بیش از 10 سال است در کنار یکدیگر به صورت تخصصی به این رشته ورزشی می‌پردازند و هم‌اکنون جزو عنوان‌داران جهان و آسیا محسوب می‌شوند.

در حالی که تاکنون سه دوره از رقابت‌های جهانی کاتا جودو سپری ‌شده است دو چهره ارزنده کاتا جودو قم یعنی سالاری و صحرایی در پیکارهای جهانی یک عنوان هفتمی، یک مقام سومی و یک عنوان نایب قهرمانی را به دست آورده‌اند و در آسیا نیز جزو چهره‌های شاخص به شمار می‌روند.

حالا این دو کاتاروی ارزنده در کنار یک چهره جدید دیگر که به تازگی توانسته است در کاتا جودو کشور خودی نشان بدهد، سه مسافر کاتا جودو قم برای اعزام به رقابت‌های کاتا جودو قهرمانی مردان آسیا در سال 2013 محسوب می‌شوند.

در واقع به منظور شناخت برترین‌های حال حاضر کاتا جودو کشورمان برای نهایی کردن ترکیب تیم ملی اعزامی به رقابت‌های کاتا جودو قهرمانی آسیا که کمتر از یک ماه دیگر برگزار می‌شود، از سوی فدراسیون جودو و کوراش کشورمان مسابقات انتخابی با شرکت برترین‌های کشور برگزار شد.

با پایان این دوره از پیکارها و در جمع برترین‌های کشور به منظور اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا محمدحسن سالاری و محمدرضا صحرایی دو کاتاروی مطرح قم در رشته جونوکاتا و سید حسین محمودی دیگر کاتاروی قمی در رشته کیمه نوکاتا نمایندگان قم در مسابقات آسیایی اسفند ماه به میزبانی تایلند شدند.

انتهای پیام/78002/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول