اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مهریز:

تذکر لسانی باید در جامعه نهادینه شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه مهریز گفت: تذکر لسانی باید در راستای ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه هر چه بیشتر نهادینه شود.

تذکر لسانی باید در جامعه نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مهریز، حجت‌الاسلام علی برهان در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه مهریز با بیان اینکه کسی بصیرت دارد که برای امر به معروف و نهی از منکر سیلی خورده باشد، اظهار داشت: مردم ما عادت کردند که همدیگر را خوب ببینند و از عیب‌های همدیگر چشم‌پوشی کنند.

وی با بیان اینکه ریشه‌کنی ظلم بدون اجرای امر به معروف و نهی از منکر امکان ندارد، تصریح کرد: رساله امام خمینی(ره) را باز کنید و فتواهای حضرت امام در مورد امر به معروف و نهی از منکر را مطالعه کنید.

خطیب نماز جمعه مهریز با تاکید بر ضرورت احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر و برخورد با مفاسد اجتماعی در جامعه تصریح کرد: گناهان علنی همه جامعه را دچار مشکل می‌کند بنابراین نباید اجازه داد برخی افراد با اعمال زشت خود جامعه اسلامی را به تباهی و سستی بکشند.

برهان با بیان اینکه باید برای امر به معروف ساز و کار تعریف کرد، افزود: برای عملیاتی کردن امر به معروف و نهی از منکر، باید آن را به صورت جمعی اجرا کرد تا از فحشا در تمام جامعه به ویژه کلانشهرها جلوگیری شود.

برهان با بیان اینکه باید نسبت به اجرای امر به معروف و نهی از منکر تغییر وضعیت دهیم، افزود: امر به معروف، از راه‌های مقابله با گناه است و در واقع درمان دردهای جامعه با احیاء و اجرای صحیح این فریضه‌ی الهی برطرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران هیچ چیزی کمتر از مسلمانان در تنگنا قرار گرفته شعب ابی‌طالب ندارند، افزود: کجایند دشمنان تا ببیند مردم ایران هر سال برای انقلابشان در دهه فجر رفراندوم می‌کنند، کجایند که ببیند مردم ایران از هیچ چیزی هراس ندارند، مگر ما چه کمتر از مسلمانان شعب ابیطالب داریم، اتفاقاً مسلمانی ما عمیق‌تر، با کیفیت‌تر، غنی‌تر و پر رنگ‌تر از مسلمانان شعب ابی‌طالب است.

برهان اظهار داشت: در جامعه ما وحدت هنوز یک آرمان مانده است، مسلمانان که این همه از وحدت دم می‌زنند باز هم اختلاف و تفرقه بین شیعه و سنی حس می‌شود و البته این تفرقه‌ها با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب چند سالی است کمرنگ‌تر شده است.

وی با بیان اینکه وحدت در ملت ما باید عملیاتی شود، افزود: با توجه به اینکه در کشور ما حکومت اسلامی پایدار است و آمار شیعیان هم بالاست، باید وحدت عملیاتی شود.

امام جمعه مهریز با بیان اینکه پیام دهه فجر اعلان مبارزه با کفر جهانی است، افزود: باید در دهه فجر، ذهنیت ظلم‌ستیزی انقلاب و آشتی‌ناپذیری با کفر پر رنگ‌تر کرد.

برهان بر سالم برگزار شدن جشن‌های دهه فجر تأکید و خاطرنشان کرد: رمز ماندگاری دهه فجر، شاداب و با قداست برگزار شدن آن است و نباید در اینگونه جشن‌ها حرکت‌های ضدارزشی انجام گیرد.

وی با انتقاد از برخی فیلم‌های دهه فجر گفت: تمامی فیلم‌های دهه فجر و مسابقات باید رنگ و بوی اسلامی داشته باشند و با فیلم‌های ضدارزشی باید برخوردی جدی صورت گیرد.

برهان با بیان فلسفه نام‌گذاری دهه فجر توسط امام خمینی(ره) گفت: حضرت امام(ره) می‌توانست نام این دهه را دهه فتح یا دهه نصر نام‌گذاری کند، اما دلیل نام‌گذاری این دهه به نام فجر این است که همان‌گونه که سوره فجر هم آمده است، جنبه ظلم‌ستیزی این دهه مشخص شود.

انتهای پیام/90005/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول