اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

اکسپرس تریبیون:

پاکستان ساخت خط لوله صلح را به حفظ رابطه با آمریکا ترجیح می‌دهد

خبرگزاری فارس: امروز، جمعه، یک نشریه پاکستانی در سرمقاله‌ خود اعلام کرد: اگرچه پاکستان به حفظ روابط خود با آمریکا نیازمند است، اجرای پروژه ساخت خط لوله صلح برای این کشور در اولویت قرار دارد.

پاکستان ساخت خط لوله صلح را به حفظ رابطه با آمریکا ترجیح می‌دهد

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از سرمقاله‌ای انتشار یافته در نشریه پاکستانی اکسپرس تریبیون، هیئت دولت پاکستان در یکی از آخرین جلسات خود تصمیم گرفت که پروژه ساخت خط لوله انتقال گاز ایران به این کشور را اجرا کند. به گفته قمر زمان کایرا، وزیر اطلاعات پاکستان، این پروژه چند میلیارد دلاری که به خط لوله «صلح» معروف است به پاکستان کمک خواهد کرد تا بر کمبود شدید انرژی خود غلبه کند و از این طریق بخش صنعتی خود را به‌خوبی تقویت کند. در ماه‌های گذشته، موضوع احتیاج پاکستان به این خط لوله بارها در مجامع مختلف مطرح شده‌بود.

این سرمقاله افزود: اما همه چیز به آن سادگی که تصور می کنیم نیست. اگرچه این خط لوله بسیار هم‌راستا با منافع پاکستان است، مساله روابط این کشور با آمریکا نیز مطرح است. آمریکا که ایران را دشمن خود می‌بیند به‌طور مداوم با اجرای این پروژه مخالفت کرده‌است. هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، این پروژه را توجیه ناپذیر توصیف کرده‌است. این در حالی است که از نظر دولت پاکستان این پروژه کاملا توجیه‌پذیر است. پس از آخرین جلسه هیئت دولت پاکستان، ریچارد اولسون، صفیر آمریکا در این کشور، بار دیگر پاکستان را به انجام ملاحظات پیش از تصمیم گیری به اجرای این پروژه دعوت کرده است. البته، اگرچه دولت پاکستان در عمل به آمریکا نیز نیاز دارد، تامین منافع خود (احداث خط لوله انتقال گاز از ایران) را در اولویت می‌بیند.

این خط لوله می‌تواند به پاکستان در بسیاری از جهات کمک‌های شایانی بکند و به همین دلیل باید جزء الویت‌های پاکستان باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول