اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در آخرین سخنان به‌عنوان وزیر خارجه آمریکا

کلینتون روسیه را به ادامه حمایت نظامی از سوریه متهم کرد

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه آمریکا در آخرین اظهاراتش در این مقام روسیه را به عدم درک اوضاع در سوریه و ادامه حمایت‌های مالی و نظامی از دولت بشار اسد متهم کرده و نسبت به تغییر مواضع مسکو در این خصوص ابراز امیدواری کرد.

کلینتون روسیه را به ادامه حمایت نظامی از سوریه متهم کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ایتار تاس»، "هیلاری کلینتون" وزیر امور خارجه آمریکا که امروز، جمعه پست خود را به "جان کری" تحویل خواهد داد، در آخرین اظهارات خود در این مقام اعلام کرد که دولت روسیه همچون گذشته به حمایت نظامی خود از رژیم "بشار اسد" در سوریه ادامه می‌دهد.

کلینتون که روز پنج شنبه با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد، در عین حال ابراز امیدواری کرد که مقامات مسکو مواضع خویش در قبال حوادث سوریه را تغییر دهند.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: روس‌ها یک ناظر بی طرف برای اوضاع در سوریه نیستند و همچنان از رژیم اسد حمایت می‌کنند. آنها در این زمینه بسیار فعال هستند.

وی افزود: ما دلایل کافی در اختیار داریم که روسیه همچنان به حمایت‌های مالی و نظامی خویش از رژیم اسد، به شکل ارسال تسلیحات نظامی برای دولت سوریه، ادامه می‌دهد. آنها تا همین اواخر به این اقدامات ادامه می‌دادند.

کلینتون همچنین در تفسیر سخنان اخیر "دمیتری میدویدیف" نخست وزیر روسیه که این هفته گفته بود «شانس بشار اسد برای باقی ماندن در راس قدرت در سوریه روز به روز کاهش می‌یابد»، گفت: طی دو سال گذشته ما اظهارات مختلفی از زبان مقامات مسکو، از جمله از زبان میدویدیف شنیده‌ایم و آنطور که ما تصور می‌کنیم باید نشانه مواضع واقعی آنها باشد. متاسفانه این لفاظی‌ها منجر به تغییر مواضع روسیه نشده است.  

کلینتون افزود: ولی هنوز این امکان وجود دارد که این مواضع تغییر کند و آنها برای حل و فصل بین المللی این مشکلات روی بازتری نشان دهند، چرا که آنها نمی‌توانند  حوادث رخ داده در سوریه را ببینند و درک درستی از روند اوضاع داشته باشند و نمی‌دانند که چه خطرات فوق العاده‌ای ممکن است منافع همه کشورها، از جمله منافع خود روسیه را تهدید کند.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول