اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس:

نهى از منکر باید با زبان خوش صورت گیرد

خبرگزاری فارس: استاندار فارس گفت: بنابر سیره پیامبر و ائمه اطهار (ع) نهى از منکر باید با زبان خوش صورت گیرد که باعث ایجاد نفرت نشود.

نهى از منکر باید با زبان خوش صورت گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین صادق عابدین صبح امروز در مراسم افتتاح ساختمان کانون انس با فطرت و موسسه فرهنگی مذهبی امام هادی (ع) اظهار داشت: برخی از مقام معظم رهبری جلوتر می‌روند و رفتارهایی را در برخورد با منکرات ظاهری انجام می‌دهند که ضربه آن به اسلام بیشتر از سود آن است.

وی با بیان اینکه برخی با مدعای ولایتمداری از مقام معظم رهبری جلو می‌زنند، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با روحانیون و طلاب استان خراسان شمالی فرمودند با روى خوش پذیرای جوانان باشید و با سماحت و مدارا حتی اگر فردی ظاهر زننده‌ای داشته باشد با او رفتار کنید.

وی ادامه داد: رهبری در مورد خانم‌های بدحجابی که پشت تریبون صحبت کردند تاکید کردند که این افراد نقصشان ظاهر شده در حالی که نقص بقیه افراد باطنی و پنهان است.

نماینده دولت در استان فارس خاطرنشان کرد: کانون انس با فطرت امام هادی (ع) بنای کار را از ابتدا بر جذب جوانان و رفتن به میان مردم گذاشته است.

صادق عابدین تصریح کرد: لازم بود که ساختمان و معماری این موسسه مذهبی و فرهنگی زیبنده این خیابان بوده و چیزی از ساختمان‌های مجاور خود کم نداشته باشد که این چنین شد.

در ادامه این مراسم موسس و مدیرعامل طرح انس با فطرت گفت: از تیر ماه 1389 فعالیت این موسسه با یک میز و صندلی ساده آغاز شد.

حجت‌الاسلام علیرضا حدائق افزود: آن زمان پس از یک سخنرانی در مورد طبیب دوار بودن حضرت رسول اکرم (ص) بیان کردیم همان‌گونه که دشمن به خانه‌های مردم رفته روحانیت نیز باید به میان مردم برود و همان زمان آقایان فتاح و استرحام برای شروع این موضوع اعلام آمادگی کردند.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) ادامه داد: برخی معنای کلمه شاهد در آیه «انا ارسلناک شاهدا مبشرا و نذیرا» را به معنای ناظر و نظارت بر مردم دانسته‌اند اما معنی دیگر شاهد حاضر و در میان مردم است.

وی اهداف طرح انس با فطرت را این‌گونه بیان کرد که تبلیغ و گسترش و تعمیق فرهنگ روح‌بخش اسلام، گسترش و مشارکت و مباشرت مردم در امور دینی و اجتماعی  فرهنگی، همگانی کردن عرصه‌های فرهنگی و پیشگیری و درمان برخی آسیب‌های اخلاقی و اعتقادی و ارائه روان‌شناسی مبتنی بر دیدگاه اسلامی است.

حدائق در ادامه حضور ملموس روحانیت بین مردم را یکی از دیگر اهداف راه‌اندازی موسسه امام هادی (ع) دانست و ابراز داشت: برخی دوستان ابتدای کار که در کنار گذر مردم مشاوره انجام می‌شد بیان می‌کردند که در شان یک روحانی نیست که کنار خیابان با یک خانم بدحجاب گفت‌و‌گو کند، اما سیره پیامبر و اهل بیت این‌گونه بوده که حتی با منحرفان و لامذهبان نیز به آرامی سخن گفته‌اند.

وی ادامه داد: به بنده توصیه می‌کردند که در دفتر یا مسجد با مردم گفت‌و‌گو کنم اما پاسخ این بود که باید به سراغ آن بخش از جامعه رفت که به مسجد نمی‌آیند.

مقابله فرهنگی و علمی با شبهات و تهاجم فرهنگی، ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی در مورد معارف دین و ارائه امر به معروف به صورت علمی و کاربردی دیگر مواردی بود حدائق برای راه‌اندازی موسسه فرهنگی امام هادی (ع) و کانون انس با فطرت برشمرد.

به گزارش فارس، افتتاح ساختمان موسسه امام هادی (ع) با 900 متر زیربنا در چهار ماه انجام گرفت.

انتهای پیام/2448/ق40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول