اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

اعلام آمادگی رئیس جمهور مالی برای مذاکره با شورشیان طوارق

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور مالی از مذاکره با جنبش ملی آزادی بخش ازواد (متشکل از قوم طوارق) به شرط دست برداشتن از جدایی طلبی استقبال کرد.

اعلام آمادگی رئیس جمهور مالی برای مذاکره با شورشیان طوارق

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیونکوندا تراوری، رئیس جمهور موقت مالی امروز پنجشنبه از گفت‌وگو با شورشیان جنبش ملی آزادی بخش ازواد که خواستار خودمختاری هستند به شرط دست برداشتن از خواسته خود برای جدایی و استقلال، استقبال کرد و در عین حال تاکید کرد که با شورشیان وابسته به شبکه القاعده مذاکره نمی‌کند.

تراوری به رادیو فرانسه گفت: امروز تنها گروهی که می‌توان درباره مذاکره با آن اندیشید جنبش ملی آزادی بخش ازواد است و البته به شرطی که این جنبش از هر بهانه‌ای برای درخواست اراضی دست بردارد.

شورشیان الطوارق یک سال پیش در شمال مالی خواهان خودمختاری و استقلال شدند اما در پی کودتای مارس سال گذشته و سوء استفاده گروه‌های تندرو از شرایط هرج و مرج حاکم بر این کشور این گروه‌ها دو سوم شمال مالی را به اشغال خود درآورده و شورشیان الطوارق را از آنجا بیرون راندند.

رئیس جمهور مالی در ادامه گفت‌وگوی خود تصریح کرد: در ارتباط با گروه انصار الدین، (یکی دیگر از گروه‌های مسلح اشغالگر در شمال مالی که قبل از مداخله نظامی فرانسه خواستار مذاکره با دولت باماکو شده بود) معتقدم که تنها راه حل برابر آنها این است که به طور رسمی اعلام کنند که نمی‌خواهند شریعت اسلامی را در مالی پیاده کنند.

تراوری در پاسخ به اینکه ایاد اگ غالی، رهبر گروه انصار الدین در کجا به سر می‌برد گفت: شنیده شده است که وی به کوه‌های تیرارار نزدیک مرز الجزایر فرار کرده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول