اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مطلع شمس- 109

دفتر آیت‏الله العظمی شاهرودی در شاهرود افتتاح شد

خبرگزاری فارس: دفتر آیت‏الله العظمی سیدمحمد حسینی‏شاهرودی در شاهرود افتتاح شد.

دفتر آیت‏الله العظمی شاهرودی در شاهرود افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود به نقل از دفتر آیت‏الله العظمی سیدمحمد حسینی‏شاهرودی در شاهرود، فرزند آیت‏الله حسینی‏شاهرودی در مراسم افتتاح دفتر وی گفت: این ایام به ابتکار معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) به نام هفته وحدت نامگذاری شده و این مهم نشان از روشنگری، درایت و آینده‏نگری ایشان در راستای لزوم وحدت بیش از پیش جهان اسلام بود.

حجت‏الاسلام سیدمجتبی حسینی‏شاهرودی با اشاره به سابقه علمای شاهرود در حوزه‏های علمیه نجف، مشهد و قم اظهار داشت: حضور علمای برجسته‏ای چون حضرات آیات شاهرودی، اشرفی، مؤمنی و ... به مانند ستارگانی در عالم فقاهت می‏‏درخشند.

فرزند آیت‏الله العظمی سیدمحمد حسینی‏شاهرودی همچنین با اشاره به سابقه شاهرود در رشد و پرورش طلاب و روحانیان برجسته خاطرنشان کرد: وجود هفت حوزه علمیه با بیش از 600 طلبه زن و مرد، نشان‏دهنده حضور پررنگ اعتقادات مذهبی و علاقه وافر مردم این منطقه، به علوم دینی و روحانیت است.

وی با معرفی حجت‏الاسلام «سیدولی‏الله حسینی» به عنوان مسئول دفتر آیت‏الله العظمی سیدمحمد حسینی‏شاهرودی در شاهرود تصریح کرد: پرداختن به کارهای دینی، فرهنگی و به خصوص پاسخگویی به مسائل شرعی از جمله وظایف این دفتر است.

آیت‏الله العظمی سیدمحمد حسینی‏شاهرودی فرزند مرحوم آیت‏الله العظمی حاج سیدمحمود حسینی شاهرودی، در ماه جمادی‏الاول سال 1344 هجری قمری، در نجف اشرف دیده به جهان گشود.

وی در سال 1375 هجری قمری، موفق به کسب اجازه اجتهاد از مرحوم آیت‏الله العظمی حاج سیدمحمود شاهرودی شد و با توجه به آنکه آن مرحوم در زمینه اعطای اجازه اجتهاد در حوزه علمیه نجف اشرف معروف به «ذوالشهادتین» بودند، یعنی در امتحان اجتهاد چنان سخت‏گیری و دقتی می‏کردند که اجازه اجتهاد ایشان ارزش اجازه اجتهاد از دو نفر از علما را داشت.

همچنین معظم‏له از مرحوم آیت‏الله العظمی سیدجمال‏الدین گلپایگانی که از شاگردان میرزای نائینی بودند، اجازه اجتهاد دریافت کرد.

دفتر آیت‏الله العظمی سیدمحمد حسینی‏شاهرودی در خیابان 15 خرداد شاهرود واقع شده است.

انتهای پیام/2249/ذ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول