اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

صادق‌الحسینی در گفت‌وگو با فارس تشریح کرد

۲ عاملی که باعث حمله رژیم صهیونیستی به سوریه شد

خبرگزاری فارس: کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: پیروزی‌های میدانی مهمی که ارتش سوریه طی مدت اخیر کسب کرد، یکی از دلایلی بود که حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی را رقم زد.

۲ عاملی که باعث حمله رژیم صهیونیستی به سوریه شد

«محمد صادق‌الحسینی» کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست‌خارجی خبرگزاری فارس، در خصوص حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به حومه دمشق و بمباران این منطقه با بیان اینکه منطقه مورد تهاجم «دفتر مطالعات علمی برای پیشبرد مقاومت» بوده که مدتی متروک مانده بود، ‌گفت: ‌به نظرم 2 اتفاق مهم در بحران سوریه رخ داد که رژیم صهیونیستی را مجبور به حمله مستقیم و کنار گذاشتن حمایت مخفیانه از تروریست‌ها کرد.

وی افزود: پیروزی‌های میدانی مهمی که ارتش سوریه داشت و دست بالای اسد را تثبیت کرد و نیز عقب‌نشینی آمریکا در مورد پشتیبانی بیشتر از شورشیان مسلح و حرکت به سمت راه حل سیاسی و تعامل با روسیه بر سر بحران سوریه 2 عاملی هستند که خشم رژیم صهیونیستی را برانگیخت.

این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: خشم رژیم صهیونیستی باعث شد که آنها علناً وارد میدان جنگ شوند تا آمریکا را مجبور به حرکت در مسیری کنند که مایل به آن هستند؛ یعنی حمایت مجدد و بیشتر از شورشیان مسلح در سوریه.

صادق‌الحسینی با اشاره به اینکه احتمالاً اسرائیلی‌ها خواهند گفت که مرکز عملیات مدیریت جنگ شیمیایی را مورد هدف قرار داده‌اند، یادآور شد: به نظر می‌رسد که آنها تلاش دارند تا موضوع حملات شیمیایی را مجدداً وارد معادله سوریه کنند تا این موضوع دوباره در مرکز توجهات جهانی قرار گیرد و رژیم صهیونیستی احتمالاً طی چند روز آینده در این خصوص بیانه‌ای صادر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این عملیات رژیم صهیونیستی در فضای مجازی بازتاب گسترده‌ای خواهد داشت، خاطرنشان کرد: با این وجود در فضای عینی و میدانی سوریه هیچ تغییر محسوسی را شاهد نخواهیم بود.

این کارشناس مسائل خاورمیانه واکنش سوریه را تا این لحظه حکیمانه و همراه با تأمل خواند و یادآور شد: هر حکومت دیگری در چنین بحرانی قرار می‌گرفت شاید دست به یکی از این 2 عمل می‌زد، پاسخ دندان‌شکن در همان لحظه یا وا دادگی و سکوت.

صادق‌الحسینی ادامه داد: پاسخ دندان شکن در همان لحظه در وضعیت کنونی سوریه می‌تواند این کشور را وارد یک جنگ تمام عیار کند و وادادگی نیز انزوای آن را به نمایش خواهد گذاشت، اما حکومت طی یک بیانیه محکم ضمن محکوم کردن این عمل حق برخورد را برای خود محفوظ نگاه داشته که در زمان مناسب صورت خواهد گرفت.

وی افزود: این موضوع همچنین نشان داد که جنگ بین اپوزیسیون و حکومت در سوریه جریان ندارد، بلکه یک جنگ بین‌المللی علیه سوریه در جریان است و این پاسخی است به کسانی که می‌گویند چرا باید از حکومت سوریه حمایت کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول