اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برگزاری همایشی

راویان حوزوی دفاع مقدس در قم گردهم آمدند

خبرگزاری فارس: همایش راویان و فعالان حوزوی عرصه دفاع مقدس صبح امروز در مدرسه دارالشفاء قم برگزار شد.

راویان حوزوی دفاع مقدس در قم گردهم آمدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، همایش راویان و فعالان حوزوی عرصه دفاع مقدس صبح امروز در سالن همایش‌های مدرسه دارالشفاء قم برگزار شد.

در این همایش تعداد زیادی از راویان روحانی و طلبه عرصه دفاع مقدس و فعالان فرهنگی اردوهای راهیان نور حضور داشتند.

حجت‌الاسلام محمد جوشقانیان دبیر این همایش نخستین سخنران بود که با تاکید بر تعمیق مبانی فرهنگی دفاع مقدس و پرداختن دقیق به آن‌ها به عنوان یکی از ضروریات جامعه امروز خاطرنشان کرد: فرهنگ جهاد و شهادت تنها عاملی است که در مقابل هجمه کفر و مادیات توان ایستادگی دارد.

وی افزود: فرهنگ جهاد و شهادت تنها عاملی است که در مقابل هجمه کفر و مادیات توان ایستادگی دارد.

امت اسلام هیچ‌گاه بدون ولی رها نشده‌ است

در ادامه آیت‌الله محمد مؤمن، عضو مجلس خبرگان رهبری و استاد حوزه علمیه قم به سخنرانی پرداخت و با بیان اینکه خداوند پس از پیامبر اسلام(ص) امت را بدون ولی نگذاشته است گفت: امر خدا این بود که حضرت محمد(ص) علی(ع) را به عنوان ولی امر بعد از خود به مسلمانان معرفی کند.

وی گفت: علما وظیفه دارند در زمان غیبت برای احقاق حقوق مظلومان به پا خاسته و از کنار ظلم و ستم بی‌تفاوت نگذرند؛ حدود این تلاش برچیدن ظلم و ستم از روی کره زمین است.

آیت‌الله مؤمن با تاکید بر توجه روحانیون و طلاب به امور معنوی و تحصیل علوم دینی افزود: خودسازی و تسلیم شدن در برابر حقیقت هدف ورود به حوزه‌های علمیه است و در ادامه نیز طلاب باید این موارد را در جامعه گسترش دهند.

حسین شریعتمداری، مدیر موسسه کیهان سخنران سوم این همایش بود؛ وی در سخنان خود اظهار کرد: اسلام ناب ظلم‌ستیز بوده و غیر از این نمی‌توان نام اسلام را بر آن گذاشت؛ اسلامی که به پرخوری مرفهان بی‌درد در کنار فقر محرومان تن دهد را نمی‌توان دین نامید بنابراین وقتی این اسلام با این قرائت یعنی اسلام ناب بر کرسی حاکمیت می‌نشیند نظام سلطه بین‌الملل را وادار به تهاجم می‌کند.

اعتراف دشمنان به نقش پررنگ ولایت و رهبری اسلامی

مدیر موسسه کیهان ادامه داد: همه ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که امروز خاورمیانه در آستانه یک پیچ بزرگ تاریخی قرار داد و ملت ایران تاکنون گام‌های بلندی برداشته و به این مرحله رسیده است و به گفته نتانیاهو، تابلوهای راهنمای این پیچ تاریخی را «خمینی» و «خامنه‌ای» نصب کرده‌اند.

در پایان بخش نخست همایش راویان و فعالان حوزوی عرصه دفاع مقدس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری، رئیس فرهنگستان علوم اسلامی سخنرانی خود را با موضوع ولایت فقیه در عصر غیبت و نقش روحانیون در دفاع از کیان اسلام انجام داد.

گفتنی است این همایش به همت موسسه روایت سیره شهدا، موسسه طلایه‌داران نور آفاق، ستاد راهیان نور حوزه‌های علمیه قم، مرکز فرهنگی تبلیغی آینده‌سازان، موسسه مطالعات راهبردی میقات قدس، موسسه نور کریمه و مدرسه علمیه حضرت ابوالفضل(ع) برگزار شد و هدف آن نیز بررسی موضوعاتی چون مدیریت ولایی در انقلاب و دفاع مقدس، نقش حوزه در جنگ نرم و سخت، نقش انقلاب و دفاع مقدس در راستای تمدن عظیم اسلامی، تأثیر روایت‌گری در گفتمان‌سازی، نقش اعتقاد و ایمان به غیب در دفاع مقدس و تقابل جبهه کفر و نفاق با اردوگاه جهاد و شهادت است.

در نوبت عصر این همایش نیز حجج اسلام پناهیان، عابدی و ماندگاری سخنرانی خواهند کرد.

انتهای پیام/78004/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول