اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آذربایجان‌شرقی

کمبود نقدینگی و عدم تسهیلات لازم مهم‌ترین مشکل واحدهای تولیدی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی کمبود نقدینگی یا سرمایه در گردش برای واحدهای فعال تولیدی و عدم تامین تسهیلات لازم برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام از اساسی ترین مشکلات مطروحه در ستاد تسهیل استان دانست.

کمبود نقدینگی و عدم تسهیلات لازم مهم‌ترین مشکل واحدهای تولیدی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز محمدجعفر عظمایی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از برگزاری جلسه کارگروه استانی ستاد تسهیل امور و پشتیبانی واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی استان در شهرستان مرند با حضور معاون وزیر و قائم مقام ستاد تسهیل کشور خبر داد.

وی ادامه داد: جلسه اخیر در محل فرمانداری شهرستان مرند با حضور تولیدکنندگان و صاحبان صنایع با موضوع بررسی مشکلات واحدهای تولیدی استان برگزار می‌شود.

عظمایی افزود: دبیرخانه ستاد تسهیل استان برای اجرای حداکثری مصوبات ستاد فوق با ارگان‌ها و بانک‌ها و واحدهای تولیدی جلسات متعددی برگزار کرده و سعی در بستر سازی مناسب برای اجرای مصوبات دارد.

وی با بیان اینکه کمبود نقدینگی یا سرمایه در گردش برای واحدهای فعال تولیدی و عدم تامین تسهیلات لازم برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام از اساسی‌ترین مشکلات مطروحه در ستاد تسهیل استان است، افزود: محدودیت‌های ناشی از بدهی‌های معوقه بانکی و چک برگشتی در استفاده از تسهیلات بانکی از عمده مشکلات واحدهای تولیدی در ستاد تسهیل است.

عظمایی در ادامه با بیان اینکه اعلام فرسودگی ماشین‌آلات و درخواست تسهیلات جهت بازسازس و نوسازی از خواسته‌های واحدهای تولیدی از ستاد تسهیل است، گفت: همچنین مسائل مربوط به گشایش ال سی و انتقال ارز به خارج از کشور برای تامین مواد اولیه یا خرید ماشین آلات از دیگر مشکلات مطرح در ستاد تسهیل است.

وی خاطرنشان کرد: ستاد تسهیل استان در 9 ماهه سال‌جاری 482 مصوبه داشته است که از این تعداد 251 مصوبه (52 درصد) اجرایی شده و 231 مصوبه ( 48) نیز در دست اجرا است.

انتهای پیام/60002/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول