اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد

احداث 67 پروژه آموزشی در قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: 67 پروژه آموزشی به مساحت 267 هزار و 873 متر مربع در استان قم در دست احداث بوده که از 20 تا 80 درصد رشد داشته است.

احداث 67 پروژه آموزشی در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمدحسین امین‌جعفری صبح امروز در مراسم نواخته شدن زنگ انقلاب در هنرستان فخری با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در آموزش و پرورش، حرکت استان قم در عرصه ساخت و ساز مدارس را بسیار سریع توصیف کرد و اظهار داشت: در دولت دهم هر 13 روز یک مدرسه به آموزش و پرورش استان قم توسط سازمان نوسازی مدارس تحویل داده شده که این حرکت سریع در تاریخ مدرسه‌سازی بی‌سابقه بوده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون 67 پروژه آموزشی به مساحت 267 هزار و 873 متر مربع در استان قم در دست احداث بوده که از 20 تا 80 درصد رشد داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم حرکت در مسیر مقاوم‌سازی مدارس، افزایش مدارس غیر دولتی تا 250 مدرسه، توسعه فضاهای ورزشی و  کسب رتبه دوم کشور در مسابقات فرهنگی را از دیگر دستاوردهای آموزش و پرورش استان قم دانست.

وی گفت: در این زمینه مسائل دیگری مانند توسعه مدارس شاهد، مدارس ماندگار، تقویت طرح‌های قرآنی، راه‌اندازی مدارس تخصصی ورزش، توسعه هیئت‌های دانش‌آموزی، راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان و هوشمندسازی مدارس از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در استان قم محسوب می‌شود.

امین‌جعفری با اشاره به اینکه استان قم در سال گذشته رتبه برتر را در زمینه هوشمندسازی مدارس کسب کرده است، ابراز داشت: توسعه مجتمع‌های آموزشی شهر و روستا از دیگر اقدامات انجام شده در این سال‌ها است که موجب توسعه عدالت آموزشی در استان قم شده است.

*انقلاب اسلامی به حاکمیت اسلام ناب تحقق بخشید

وی با اشاره به فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی که در بهمن 57 با رهبری حکیمانه امام خمینی(ره) و قیام یکپارچه ملت ایران شکل گرفت، پس از گذشت 14 قرن توانست یک حکومت اسلامی را در دنیای مدرن امروز پایه‌ریزی کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: این حکومت بر پایه سه اصل اسلام، رهبری و مردم استوار بوده که در واقع تجلی آرزوهای تمام مردان دینی از 14 قرن پیش تا امروز است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی برگرفته از آموزه‌های اسلام ناب است که با خواست مردم برای به دست آوردن سعادت دنیا و آخرت از راه عمل به احکام دینی و رهبری مردان خدا، محقق شد.

امین‌جعفری با بیان اینکه رهبری یکی از مهم‌ترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی بود، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) پیرو حقیقی مکتب ائمه(ع) بود که تمام توان خود را برای حاکمیت ارزش‌های اهل بیت(ع) انجام داد.

وی با اشاره به اینکه مردم نیز یکی از ارکان اصلی انقلاب اسلامی هستند، گفت: رهبری صحیح انقلاب اسلامی موجب شده بود مردم تا پای جان برای پیروزی این انقلاب و تحقق آرمان‌های آن تلاش کنند.

*سقوط پهلوی خواست عمومی مردم ایران بود

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم اضافه کرد: در جریان پیروزی انقلاب اسلامی تمام اقشار جامعه از پیر و جوان، زن و مرد و شهری و روستایی مشارکت داشتند و سقوط رژیم پهلوی یک خواست عمومی بود.

وی با اشاره به وقایع 12 بهمن خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در این روز با دلیل و برهان غیرقانونی بودن حکومت پهلوی را مطرح و مسیر آینده انقلاب را ترسیم کرد.

امین‌جعفری با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: بار اصلی در پیروزی این انقلاب و جنگ تحمیلی به دوش قشر محروم و پابرهنگان کشور بود که پس از پیروزی این انقلاب نیز مدیران کشور تلاش کردند تا بیشترین خدمات را برای این قشر در نظر بگیرند.

انتهای پیام/78006/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول