به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی سلیمانی پیش از ظهر امروز در گفتوگو با خبرنگاران با تشریح اینکه این جشنواره از 22 بهمن تا 22 اسفند ماه با همکاری مرکز ملی فرش ایران و تشکلهای قالی برگزار میشود، اظهار کرد: معرفی بیشتر قالی به مصرف کنندگان، ایجاد انگیزه و تحرک و رونق بخشیدن در بازار داخل و ایجاد اطمینان خاطر و جلب اعتماد مشتریان از اهداف عمده این جشنواره است.
وی تاکید کرد: معمولا اغلب جشنوارهها وجهه فرهنگی دارند، از این رو جشنواره فروش فرش دستبافت ضمن داشتن شکل فرهنگی در اصل دارای ماهیت اقتصادی داشته و مشارکت فروشندگان فرش دستبافت پدید آورنده امتیازهای ویژهای است.
سلیمانی گفت: قالی فروشانی که در این طرح مشارکت دارند، بر اساس معرفی ستاد جشنواره حداقل باید با پنج درصد تخفیف قالیهای خود را به فروش رسانده و متناسب با فاکتورهای فروش مورد تایید جشنواره اقدام کنند.
وی در خصوص امتیازهای ویژه جشنواره فروش فرش دستبافت این استان با نو آوریهای ویژهای که در سالهای قبل انجام شد، اعلام کرد: علاوه بر ارائه امتیازهای طلایی شامل ایجاد فضای مجازی پورتال جشنواره تحت عنوان www.carpetFestival.com، ثبت نام اسامی مشارکتکنندگان در پورتال و تبلیغات قالی فروشان، توزیع بروشور و کتابچه از فروشگاه برای خریداران، هدایت خریداران از طریق تبلیغات محیطی به فروشگاه (بنر، استند، پوستر و...)، ایجاد صفحه اختصاصی در پورتال جشنواره (معرفی مدیر فروشگاه، نشانی و ...) و شناساندن محل فروشگاه از طریق وب سایت بینالمللی www.maps.google.com و پوشش خبری از طریق پورتال www.egt.ir و رسانههای دیداری و شنیداری و غیره بر ایجاد بستر های جدید اطلاع رسانی برای نخستین بار در کشو ر از جمله ایجاد بازارچه مجازی فروش قالی از طریق ثبت نشانی و نمایش قالیهای مورد نظر توسط خود فروشندگان فرش، ایجاد تور گردشگری از تولید تا فروش قالی، معرفی مکانهای تولیدی و فروش فرش دستبافت از دیگر ویژگیهای جشنواره سوم فروش فرش دستبافت در سال 1391 هستند.
وی با اعلام اینکه در ستاد جشنواره بر اهمیت برندهای معروف تاکید شده، افزود: مقرر شده نسبت به معرفی برندهای فرش آذشهر و هریس در طول برنامه جشنواره اقدام شود.
انتهای پیام/60002/ب۲۰