اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با افتتاح گاز رسانی به 91 روستای استان در دهه فجر

تعداد روستاهای گازدار آذربایجان‌شرقی به 1057 مورد می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی گفت: هم اکنون تمام شهرها و 966 روستای استان زیرپوشش گاز طبیعی قرار گرفته‌اند که با افتتاح پروژه‌های گازرسانی دهه فجر این تعداد به یک هزار و 57 مورد افزایش خواهد یافت.

تعداد روستاهای گازدار آذربایجان‌شرقی به 1057 مورد می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ولی الله دینی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران عملکرد گازرسانی در استان را چشمگیر توصیف کرد و اظهار داشت: با تلاش شبانه‌روزی کارکنان خدوم شرکت گاز استان و بهره‌گیری از روش‌های نوین اجرایی در سال‌جاری 36 روستای استان گازدار شده و 91 روستا نیز همزمان با دهه فجر امسال به مدار مصرف گاز طبیعی متصل خواهد شد.

وی از اجرای شبکه گازرسانی به طول 884 کیلومتر در سال‌جاری خبر داد و اظهار کرد: امسال 49 هزار و 802 مشترک شهری و روستایی به شمار مشترکان گاز طبیعی در استان افزوده شده است.

دینی با اشاره به رشد شتابان گازرسانی در استان تصریح کرد: هم اکنون گازرسانی 292 روستای استان در دست اجرا بوده که قالب این پروژه‌ها دارای پیشرفت چشمگیر فیزیکی بو در مراحل پایانی اجرا قرار داشته و گازرسانی به 129 روستا در مرحله طراحی و80 روستا نیز در مرحله انتخاب پیمانکار  است.

وی اعلام کرد: 73 درصد خانوار روستایی استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده که با توجه به روند شتابان گازرسانی پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک شاهد بهره‌مندی تمام شهرها و روستاهای استان از این نعمت الهی باشیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی ضمن تأکید به لزوم رعایت نکات ایمنی و مصرف بهینه خصوصاً در فصول سرد سال یادآور شد: بحمد الله مشکلی از بابت تأمین انرژی در استان وجود نداشته و مجموعه اقدامات کارکنان تلاش در زمینه ارائه جریان مستمر و ایمن گاز و مقاوم سازی تأسیسات و جلوگیری از پرت گاز و ارتقاء کیفی خدمات ارائه شده بوده، لذا همیاری و مشارکت مردم در نهادینه سازی مصرف بهینه در جامعه و بهبود شرایط اقتصادی استان امری ضروری و زمینه ساز تحقق توسعه پایدار خواهد بود.

انتهای پیام/60002/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول