اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس:

بودجه سال 92 انقباضی است / اجرای فاز دوم یارانه‌ها به مصلحت نیست

خبرگزاری فارس: نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس گفت: بودجه کشور باید براساس واقعیت‌ها بسته شود و بودجه سال آینده انقباضی است.

بودجه سال 92 انقباضی است / اجرای فاز دوم یارانه‌ها به مصلحت نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، سید محمدحسین میرمحمدی در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان که در مسجد جامع تیکن برگزارشده بود، اظهار کرد: فاز اول هدفمندی یارانه‌ها به صورت کامل اجرایی نشد و 30 درصدی که قرار بود به بخش تولید اختصاص پیدا کند، محقق نشد.

وی گفت: دولت برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها مصمم بود، اما مجلس با طرح دو فوریتی جلوی این اقدام را گرفت و با اجرایی شدن آن مخالفت کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید براینکه اجرایی شدن طرح هدفمندی یارانه‌ها یکی از کارهای اساسی کشور است، تاکید کرد: هیچکدام از اقتصاددانان با اجرا شدن این طرح مخالفتی ندارند و همگی بر اجرای آن اتفاق نظر دارند اما در زمان اجرایی شدن این طرح اختلاف نظر وجود دارد.

وی با بیان اینکه هم‌زمان با اجرا شدن فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، تحریم‌ها تشدید پیدا کرد، افزود: در شرایط کنونی شدیدترین تحریم‌ها بعد از انقلاب اسلامی در حال روی دادن است و استکبار جهانی با تحریم بانک مرکزی و قطعنامه‌هایی که مصوب کرد شرایط سختی برای کشورمان به وجود آورده است.

میرمحمدی با بیان اینکه استکبار جهانی روزانه وضعیت کشور را رصد می‌کند، اظهار کرد: این نوع تحریم در نظام بین‌المللی بی‌سابقه است.

وی اضافه کرد: مجلس اشرافیت کاملی بر شرایط اقتصادی مردم دارد و فضا را برای اجرایی شدن فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها مناسب ندانست.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس با تاکید بر اینکه جلسات مستمری هر روز در مجلس برگزار می‌شود، بیان کرد: دغدغه اینکه امروز چه اتفاقی می‌افتد از یک طرف و ایجاد زیر ساخت‌های موجود از طرف دیگر موجب شده که مسئولان به این نتیجه برسند که این طرح تا امروز اجرایی شده و نمی‌توان نیمه راه آن را به حال خود رها کرد.

وی ادامه داد: مردم هزینه اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها را در آغاز کار پرداخته‌اند و اگر امروز این طرح به حال خود رها شود و دوباره بعد از دو سال آن را اجرایی کنیم، به مصلحت نیست.

میرمحمدی با تاکید بر اینکه مسئولان ارشد کشوری از مشکلات اقشار مختلف مردم مانند کارگران، اصناف، صنعتگران مطلع هستند، اظهار کرد: در دیداری که رئیس کمیسیون‌ها، رئیس جمهور و رئیس مجلس و تیم اقتصادی دولت با مقام معظم رهبری داشتند، به این نتیجه رسیدیم که با یک روش تعاملی ارزیابی صورت گیرد و تبعات آن هم سنجیده و شرایط مردم لحاظ شود.

وی با تاکید بر اینکه مجلس خواستار حمایت بخش تولید است، تصریح کرد: اگر 30 درصد درآمد منابع حاصله در فاز اول هدفمندی یارانه‌ها به بخش تولید اختصاص پیدا می‌کرد امروز صنعتگران و حوزه اشتغال شاهد مشکل کمتری بودند اما به دلایلی این امر محقق نشد.

این نماینده در ادامه افزود: مجلس معتقد است شیب اجرای هدفمندی یارانه‌ها باید کم باشد و کاری که یکساله سعی دارند انجام دهند حداقل طی سه سال محقق شود تا مردم خودشان را با شرایط وفق دهند.

وی همچنین به تنظیم بازار شب عید اشاره کرد و گفت: تدابیری برای تنظیم بازار شب عید و اینکه آیا نقدینگی در دست مردم باشد و یا کالابرگ برای کالاهای اساسی داده شود و یا کارت‌های اعتباری در اختیار مردم قرار گیرد و یا اینکه یارانه بین اقشار آسیب پذیر جامعه توزیع شود، در حال بررسی است.

*بودجه سال 92 انقباضی خواهد بود 

میرمحمدی اضافه کرد: بودجه کشور باید براساس واقعیت‌ها بسته شود و بودجه سال آینده انقباضی است و البته صندوق توسعه ملی برای مواقع ضروری پیش بینی شده است، اگر درآمد باشد برای هزینه کردن مشکل نداریم اما اگر درآمد تحقق پیدا نکند با کسری بودجه مواجه خواهیم بود.

وی یادآور شد: با توافق دولت و مجلس دلار سال آینده 1500 تا 2000 تومان خواهد بود.

این نماینده با بیان اینکه توجه دولت بر دو دهک آسیب پذیر جامعه است، تصریح کرد: ممکن است شرایط اقتصادی برای طبقه متوسط جامعه که از منابع و امکاناتی برخوردار هستند، سخت باشد ولی برای قشر آسیب‌پذیر شکننده خواهد بود و دغدغه دولت و مجلس هم بر دودهک آسیب پذیر جامعه است.

وی گفت: با توجه به مشکلات نفس گیری که جمهوری اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی با آن دست به گریبان است، تغییر ساختار اقتصادی در کشورمان دنیا را به اعجاب واداشته است و این امر نشان دهنده اعتقاد راسخ مسئولان کشوری و مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد.

میرمحمدی افزود: امروز باید از اقتصاد تک محصولی جدا شویم و تولیدکنندگان کشورمان در عرصه تولید حرفی برای گفتن داشته باشند.

وی تصریح کرد: قیمت ارز قیمتی نیست که با یارانه و دلارهای نفتی پایین نگه داشته شود بلکه قیمت ارز به تولید ناخالص داخلی و درآمد کشور و بر اساس توان اقتصادی تعیین و این امر هم در نظام بازار تعیین می‌شود.

انتهای پیام/63014/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول