اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل:

جشنواره ملی مطالعات قرآنی در اردبیل برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل از برگزاری جشنواره ملی مطالعات قرآنی دانشجویان ایران در اردبیل خبر داد.

جشنواره ملی مطالعات قرآنی در اردبیل برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان اردبیل، اکبر قاسمی در نشست هماهنگی آزمون کتبی جشنواره ملی مطالعات قرآنی دانشجویان ایران، در جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل اظهار داشت: در دور چهارم از این جشنواره نزدیک به 500 نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان اردبیل ثبت‌‌نام کرده‌اند.

وی با اشاره به کسب رتبه برتر استان اردبیل در سومین جشنواره مطالعات قرآنی در سطح کشور و کاهش تعداد ثبت‌‌نام در این دوره نسبت به سال گذشته تصریح کرد: اینترنتی شدن نحوه ثبت‌‌نام و کمبود نیروی انسانی جهاد دانشگاهی در دانشگاه‌های استان مهمترین دلایل کاهش تعداد ثبت‌نام است.

این مسئول بیشترین شرکت‌کننده در سطح استان اردبیل را دانشجویان دانشگاه پیام ‌نور این استان اعلام کرد و ادامه داد: مرکز آموزش عالی علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی شعبه اردبیل، در رتبه بعدی قرار دارد‌.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل در ادامه ترویج ارزش‌های قرآنی ـ دینی ‌بین دانشجویان را وظیفه اصلی نهاد‌های علمی ـ فرهنگی عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه جهاد دانشگاهی یک نهاد فرهنگی و انقلابی است وظیفه خود می‌داند که در این راستا رسالت خود را به ‌نحو مطلوبی انجام دهد‌.

قاسمی کتاب گستره دین را کتابی غنی و دارای مطالب ارزشمند و جذاب برای دانشجویان دانست و بیان کرد: سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان جهاد دانشگاهی هر سال در قالب این جشنواره به یکی از کتب ارزشمند علمای دینی کشورمان می‌پردازد تا زمینه آشنایی دانشجویان و فرهیختگان علمی را با اندیشه‌های علمای بزرگ دینی فراهم نماید.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج آثار و اندیشه‌های اندیشمندان اسلامی بین آحاد جامعه، اعتلای فرهنگ کتابخوانی بین دانشجویان و عموم جامعه، افزایش آگاهی دانشجویان از لزوم وجود دین در زندگی، ارتقای سطح علمی و قرآنی عموم جامعه و توجه به مبانی تحول در سبک زندگی ایمانی عنوان کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل تصریح کرد: آزمون کتبی این مسابقه به ‌صورت همزمان در 24 بهمن‌ماه و در پنج حوزه امتحانی و به ‌صورت تستی برگزار می‌شود که مکان برگزاری آزمون توسط ستاد اجرایی استان از طریق پیامک به اطلاع ثبت‌نام‌کنند‌گان می‌رسد.

انتهای پیام/62003/ر/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول