اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر نفت:

غربی‌ها انتظار ادامه روابط با ایران را در آینده نداشته باشند

خبرگزاری فارس: وزیر نفت در پاسخ به ادعای برخی سفرای غربی مبنی بر اینکه بعد از تحریم‌ها روابط خود را با ایران ادامه می‌دهیم گفت: غربی‌ها انتظار آن روز را نداشته باشند.

غربی‌ها انتظار ادامه روابط با ایران را در آینده نداشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران رستم قاسمی در مراسم افتتاحیه پروژه تجهیز و توسعه واحد نمک‌زدایی رگ سفید 2 شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران که از طریق ویدیو کنفرانس افتتاح شد ضمن تشکر از کارکنان صنعت نفت با بیان‌ این‌که امروز یکی از مهم‌ترین موضوع‌های صنعت نفت، بحث توسعه صنعت نفت کشور است، اظهار کرد: توسعه صنعت نفت به نسبت سال‌های گذشته در نهایت و اوج قرار دارد.

وی با اشاره به اهمیت میادین مشترک گاز و نفت جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها افزود: ما در بیشتر میادین مشترک از میدان آذر گرفته تا جنوبی‌ترین میدان مشترک در قشم، در وضعیت بسیار خوبی قرار داریم.

وزیر نفت تصریح کرد: در حال حاضر در میدان پارس جنوبی 19 فاز فعال بوده که در این فازها جمعیتی افزون بر یک‌صد هزار نفر مشغول کار و فعالیت هستند و این در حالی است که همه ابزارهای تحریم برای جلوگیری از توسعه صنعت نفت ایران توسط کشورهای غربی از جمله عدم انتقال پول، عدم ارائه کالا و تجهیزات و رایزنی‌های روزانه سفارت‌خانه‌های غربی در راستای جلوگیری از دریافت کالا و تجهیزات مورد نیاز ادامه دارد.

قاسمی با تأکید بر این‌که راهی به جز تکیه بر صنعت داخلی در راستای توسعه صنعت نفت نداریم، گفت: در سال‌های گذشته بخش قابل توجهی از استخراج نفتی که با تلاش و زحمات زیادی به دست می‌آمد، صرف خرید تجهیزات و کالاهای مورد نیاز از غرب می‌شد که رقم قابل توجهی بود.

وی ادامه داد: قطع وابستگی صنعت نفت به خارج روزی باید اتفاق می‌افتاد و این اتفاق مبارکی بود که با تحریم شروع شد.

قاسمی با اشاره به دیدار خود با چند سفیر از کشورهای اروپایی یادآور شد: در این دیدار آنها به من گفتند که بعد از تحریم‌ها دوباره روابط ما با ایران در زمینه تهیه کالا و تجهیزات ادامه پیدا می‌کند که من در پاسخ به آنها تأکید کردم که آن زمان دیگر خیلی دیر شده است و شما نباید انتظار آن روز را از ما داشته باشید.

وزیر نفت افزود: به آنها گفتم که شما فکر می‌کنید اگر کالا و تجهیزات به ما ندهید چه می‌شود، آیا ما فعالیت خود را تعطیل می‌کنیم؟ ما کالا و تجهیزات مورد نیاز خود را با کیفیت کمتر و قیمت بالاتری در داخل کشور می‌سازیم.

قاسمی با تأکید بر این‌که ما باید تجربه ساخت تجهیزات در داخل کشور و شاخص‌های مهم در صنعت نفت را به دست بیاوریم و نگاه حمایت از صنایع داخلی تقویت شود، خاطرنشان کرد: این را تحقیقا عرض می‌کنم که بخش قابل توجهی از کالاهای مورد نیاز صنعت نفت کشور در داخل کشور ساخته می‌شود و این اراده امروز در صنعت نفت وجود دارد.

وی عنوان داشت: فرض ما باید بر این باشد که همه راه‌ها به روی ما بسته شده و این امری مبارک است، زیرا ما قطعا می‌توانیم تجهیزات مورد نیاز خود را بسازیم، ما چیزی از کره‌ای‌ها، ژاپنی‌ها و دیگر کشورهای جهان کم نداریم.

قاسمی تأکید کرد: نیروی متخصص، دانشگاه‌های خوب، صنعتگران توانمند و زیرساخت‌های بسیار خوب از جمله قابلیت‌های ما برای پیشرفت و قطع وابستگی از کالاها و تجهیزات خارجی است.

انتهای پیام/82014/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول