اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته علمی کمیسیون حقوق بشر شمال‌غرب:

نقض فاحش حقوق بشر در جمهوری آذربایجان غیر قابل قبول است

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته علمی کمیسیون حقوق بشر شمال‌غرب با بیان اینکه نقض فاحش حقوق بشر در جمهوری آذربایجان غیر قابل قبول است، گفت: رئیس حزب اسلام این کشور که به جرم دفاع از اعتقادات دینی به 12 سال حبس محکوم شده است.

نقض فاحش حقوق بشر در جمهوری آذربایجان غیر قابل قبول است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز عزیز جوانپور در نشست بررسی روابط ایران و آذربایجان، ضمن تاکید بر لزوم افزایش روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف اظهار کرد: سیاست افزایش روابط با جمهوری آذربایجان نباید به بی‌توجهی مجامع علمی و رسانه‌ای کشور به وضعیت حقوق بشر در جمهوری آذربایجان منجر شود.

دبیر کمیته علمی کمیسیون حقوق بشر شمال‌غرب با بر شمردن برخی مصادیق نقض حقوق بشر در جمهوری آذربایجان گفت : طی روزهای اخیر پلیس و نیروهای امنیتی باکو با شدیدترین نحو ممکن به اعتراضات صنفی بازاریان باکو جواب داد، قبل از آن اعتراضات مردمی به کشته شدن یک سرباز آذری را سرکوب کرد و اخیرا نیز به خواسته‌های مردم منطقه اسماعیلی این کشور با ضرب و شتم و بازداشت جواب می دهد.

جوانپور با بیان اینکه هم اکنون ده‌ها دیندار آذری در زندان‌های باکو و سایر شهرهای جمهوری آذربایجان از بدیهی‌ترین حقوق انسانی محروم هستند، گفت : رئیس حزب اسلام این کشور که به جرم دفاع از اعتقادات دینی به 12 سال حبس محکوم شده از دسترسی به مطبوعات و حتی پزشک محروم است که این نقض مسلم حقوق یک انسان فارغ از اعتقادات وی محسوب می‌شود.

دبیر کمیته علمی کمیسیون حقوق بشر شمال‌غرب ابراز امیدواری کرد، دولت جمهوری آذربایجان به حساسیت‌های مجامع حقوق بشری اسلامی و اروپایی توجه کند.

پیش از این برخی مجامع حقوق بشری اروپایی، زندانیان اعتقادی جمهوری آذربایجان را به عنوان زندانیان سیاسی معرفی کرده و خواستار رعایت حقوق آنها شده بودند.

انتهای پیام/60002/ت/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول