اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی:

طلاب به معلومات پائین اکتفا نکنند / باید 50 سال بگذرد تا فقیهی از حوزه‌ها خارج شود

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم با اشاره به تفاوت تحصیل در دانشگاه و حوزه گفت: برای تربیت یک فقیه باید 50 سال بگذرد تا یکی به عنوان فقیه از حوزه‌ها طلوع کند.

طلاب به معلومات پائین اکتفا نکنند / باید 50 سال بگذرد تا فقیهی از حوزه‌ها خارج شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب آذربایجان غربی با تبریک سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: طلبگی در میان همه مشاغل، بالاترین شغل و به دلیل سربازی امام زمان (عج) افتخار بزرگی است.

وی با بیان اینکه باید خدا را به دلیل قرار گرفتن در مسیر تحصیل علوم اسلامی شاکر باشیم، افزود: هیچ فرهنگ و شغلی بالاتر از شغل طلبگی نمی‌توان سراغ گرفت پس باید توفیق پیمودن ادامه مسیر را از خداوند طلب کرد.

این مرجع تقلید با اشاره به روایتی در مورد فضائل شغل طلبگی عنوان کرد: طلاب باید در فضیلت علم در سطح بالایی قرار بگیرند تا بتوانند تاثیرگذار باشند.

وی اخلاص، آموختن ادبیات و همت بلند را سه عنصر اصلی در تحصیل علوم دینی دانست و گفت: صرف و نحو در تحصیل علوم دینی و معارف اهل بیت(ع) خیلی مهم است و کسانی در حوزه پیشرفت می‌کنند که این قواعد را به خوبی بلد باشند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به تجربه تحصیل خود نزد پدر، بیان کرد: خوب است که اساتید هر باب و فصلی را سه مرتبه تدریس کرده و تحویل بگیرند یعنی ابتدا تمام خصوصیات مربوط به آن کلمه را از لحاظ صرف بگویند و سپس از لحاظ نحو بیان کرده و در پایان از نظر محتوا مطلب مورد نظر را تبیین کنند.

وی اضافه کرد: طلبگی راه شیخ مفید، شیخ طوسی، علامه حلی و امام خمینی(ره) بوده و شما که نیروی جوانی داشته و از قدرت برخوردارید نباید به معلومات پائین اکتفا کنید بلکه باید تا سر حد فقاهت بکوشید چرا که فقیه از حلقوم پیامبر(ص) و ائمه(ع) حرف می‌زند.

استاد درس خارج فقه حوزه با بیان اینکه طلبگی راه پر فراز و نشیبی است عنوان داشت: همه شما باید با همت بلند و سعی و کوشش به درجات بالای علمی برسید.

وی با بیان اینکه بهترین دل‌ها، دلی است که ظرفیت بیشتری دارد، ابراز داشت: دل ما ظرف محبت و خوف خدا و مخزن علوم الهی باید باشد.

آیت‌الله نوری همدانی طلاب را به داشتن تقوا و ورع توصیه کرد و افزود: از گناهان اجتناب کرده، نماز شب را ترک نکنید و همواره تقوا، تعهد و تهجد که تنها سنخیت ما با امام عصر است را سرلوحه خود قرار دهید.

وی در پایان با بیان اینکه در شرایط خاصی از تاریخ قرار گرفته‌ایم بر زمان‌شناسی و هوشیاری طلاب تاکید کرد.

انتهای پیام/78001/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول