اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان خبر داد

بهره‌برداری از ساماندهی 17 گلزار شهدا در دهه فجر

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار همدان گفت: تعداد 17 گلزار شهدا که در سال جاری ساماندهی شدند در دهه فجر افتتاح خواهند شد.

بهره‌برداری از ساماندهی 17 گلزار شهدا در دهه فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، خسرو سامری ظهر امروز در کارگروه ساماندهی گلزار شهدای استان با بیان اینکه بنیاد مسکن استان در روستاهای استان ساماندهی گلزار شهدا را به خوبی انجام داده است، گفت: اکثر گلزار شهدای ساماندهی شده در روستاها مزارهایی با تعداد پایین هستند و از تک مزاری تا هفت مزاری است.

وی ادامه داد: در دهه فجر استاندار همدان با حضور در یکی از گلزار شهدای شهرستان کبودراهنگ همزمان 17 گلزار ساماندهی شده به بهره‌برداری خواهند رسید.

معاون عمرانی استاندار همدان در ادامه تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های اعتباری در سال جاری عملکرد خوبی را در ساماندهی گلزار شهدا داریم و امیدواریم با تأمین اعتبارات بیشتر در سال آتی ساماندهی همه گلزار شهدای استان به اتمام برسد.

*ساماندهی 395 گلزار شهدا در استان همدان

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با اشاره به اینکه استان همدان تعداد 682 گلزار شهدا دارد، گفت: در گلزار شهدای استان تعداد 7 هزار و 352 شهید آرمیده‌اند.

احمد رستمی افزود: تاکنون تعداد 395 گلزار شهدا با 5 هزار و 952 مزار ساماندهی شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه تعداد 37 گلزار شهدا با 797 مزار در دست اقدام برای ساماندهی است، تصریح کرد: 250 گلزار شهدا با 613 مزار تاکنون ساماندهی نشده و در استان همدان فقط 10 درصد گلزارهای شهدا ساماندهی نشده که بیشتر در روستاها قرار دارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان به کمبود اعتبارات با توجه به وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و یادآور شد: کارهای اجرایی ساماندهی گلزار شهدا مسیر طبیعی خود را طی می‌کند و کسی کوتاهی را نکرده و علت تأخیر در ساماندهی مربوط به کمبود اعتبارات است.

این مسئول ادامه داد: امیدواریم تا پایان سال جاری عملیات ساماندهی 37 گلزار شهدا به اتمام برسد و در نگهداری گلزارهای شهدا فعالیت‌های خوبی انجام شده است.

*تحقق 100 درصدی تعهدات بنیاد مسکن در ساماندهی گلزار شهدا

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان ابراز داشت: از سال 86 که ساماندهی گلزار شهدا به بنیاد سپرده شد تاکنون تعداد 249 گلزار شهدای روستایی با 2 هزار و 705 مزار 100 درصد انجام شده است.

حسن ظفری افزود: با اختصاص اعتبارات بیشتر 50 گلزار شهدای روستایی که تعهد کردیم تا پایان سال جاری ساماندهی می‌کنیم.

وی ابراز داشت: تعداد 291 گلزار شهدای روستایی با 720 مزار باقیمانده است که تمام تلاش خود را معطوف امور ساماندهی این گلزارها خواهیم کرد که با سرعت و کیفیت بهتری به بهره‌برداری برسند.

*مصوبات جلسه

- شهرداری تویسرکان در اسرع وقت با در نظر گرفتن طرح‌های اعلام شده کمیته فنی ساماندهی گلزار شهدا اقدام با ساماندهی گلزار شهدای شهرستان کند.

- در خصوص اجرای المان شهدای گمنام میدان میشان کمیته فنی ساماندهی گلزار شهدا اعتبارات را با دستگاه مجری طرح مشخص و به کارگروه اعلام کند.

- اتمام ساماندهی فاز نخست گلزار شهدای شهرستان ملایر توسط شهرداری تا پایان سال جاری.

- آغاز کار مطالعاتی یادمان شهدای گمنام تپه ابوذر نهاوند.

انتهای پیام/89019/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول