اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرستان نور:

عزل و نصب‌ها ضابطه‌مند شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان نور گفت: تزلزل در مدیریت‌ها به جامعه و مردم و سیستم اداری آسیب می‌رساند.

عزل و نصب‌ها ضابطه‌مند شود

حجت‌الاسلام عبدالرحمان باقرزاده درباره عزل و نصب‌های اخیر در استان به‌ویژه شهرستان نور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان نور با اشاره به آیات و روایات، مسئولیت در نظام اسلامی را امانتی بر دوش مسئولان دانست و اظهار داشت: هر مسئولی در حکومت اسلامی باید تلاشش بر انجام وظیفه تا آخرین روز خدمت باشد و این پرچم را به پرچمدار دیگر تحویل دهد.

امام جمعه شهرستان نور با تقدیر از دولت نهم و دهم ادامه داد: دولت نهم و دهم دولتی است انصافاً در حال حرکت، پر تحرک و خدمات آن هم جای انکار و کتمان نیست و بیان انتقادات هم نباید به معنای انکار خدمات دولت باشد.

وی تصریح کرد: هر دولت، مجموعه، شخص در کنار نقاط قوت، نقاط ضعفی هم دارد که به معنای انکار نکات مثبت نیست اما نقاط ضعف هم نیاز به بررسی و اصلاح دارد.

خطیب جمعه نور با احترام به تصمیمات دولت و مسئولان ارشد اجرایی استان اظهار داشت: در دوران پیش از این حتی دوران اصلاحات که مواضع‌ ما هم به آن دولت مشخص است، همچنین دوره اول دولت اصولگرا در عزل و نصب‌ها یکی از طرف‌های مشورت ائمه جمعه بودند اما در دولت دهم کم‌تر به نظرات ائمه جمعه توجه می‌شود، در جایگزینی اخیر هم متأسفانه کوچک‌ترین مشورتی نشد.

باقرزاده با اذعان به تام‌الاختیار بودن دستگاه‌های اجرایی در تصمیمات عنوان کرد: البته قانوناً الزامی به این مشورت وجود ندارد اما از باب این‌که این دولت برآمده از نمازهای جمعه و جماعات است رسم این چنین بود و این جای گله‌مندی است، البته استاندار زمان معارفه را به بنده اعلام کردند و من هم به تصمیم ایشان احترام می گذارم.

ثبات مدیریت یک ضرورت است

امام جمعه نور ادامه داد: مدیریت یک علم و ثبات مدیریت یک ضرورت است، ما باید بپذیریم که متأسفانه عزل و نصب‌ها در کشور خیلی ضابطه‌مند نیست.

وی افزود: در حال حاضر اینکه یک مسئول به عنوان مدیر اجرایی با محیط کاری و مسئولیت جدیدش آشنا شود، زمان‌بر است، مدیر باید بتواند با شناخت کامل از حوزه مأموریتی خود، تدابیر مدیریتی خود را به اقتضائات منطقه تطبیق دهد تا در امور موفق شود.

باقرزاده اظهار داشت: دغدغه اینجا است که متأسفانه عزل و نصب‌ها بر اساس عملکردها نیست.

وی اظهار امیدواری کرد: روزی را شاهد باشیم که مدیریت‌ها ضابطه‌مند شود و شایسته‌سالاری قربانی بده بستان‌های سیاسی نشود و مدیر شایسته بتواند به کارش ادامه دهد، وفاداریش را به نظام اعلام و چارچوب‌های نظام را محترم بشمارد.

انتهای‌پیام/86023/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول