اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مشاور مرکل اعزام نیرو به مالی را رد کرد

خبرگزاری فارس: مشاور صدر اعظم آلمان در امور آفریقا با تاکید بر همراهی کشورش با فرانسه، اقدام نظامی آلمان در مالی را رد کرد.

مشاور مرکل اعزام نیرو به مالی را رد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «دویچه‌وله»، به موازات پیشروی نیروهای فرانسوی در مالی، «گونتر نوکه» مشاور «آنگلا مرکل» در امور آفریقا از امکان همراهی کشورش با فرانسه در مالی خبر داد.

وی درباره اینکه آلمان تاکنون به مالی نیرو نفرستاده است، گفت: « اصولا مردم از اینکه در جنگ و اقدامات خشونت‌بار مداخله نمی‌کنند، خوشحال می‌شوند و این همان کاری است که آلمان انجام می‌دهد یعنی حل سیاسی بحران‌ها.»

وی در عین حال افزود: «من معتقدم که ما نباید فرانسه و نیروهای اکواز (ECOWAS) را در مالی تنها بگذاریم و باید به آنها پیشنهاد همکاری بدهیم. همانطور که صدراعظم گفت، ما می‌توانیم از آنها به وسیله ارسال تجهیزات و آمزش نیروها حمایت کنیم. این حتی می‌تواند به این معنا باشد که ما نیروهای مالی را کنفرانس کمک کنندگان به مالی در 29 ژانویه (10 بهمن) حمایت کنیم.»

نوکه با اعلام اینکه هنوز آلمان برنامه‌ای برای شرکت در کنفرانس یاد شده ندارد گفت که قطعا در حل بحران همراهی می کنیم، بدون اینکه نیرو به این کشور اعزام کنیم.»

پیش از این فرانسه از آلمان خواسته بود تا این کشور را در حملات هوایی در مالی همراهی کند. این موضوع در برلین مورد بررسی قرار گرفت و تاکنون آلمان مشارکت مستقیم در اقدام نظامی مالی را رد شده است.

آلمان تاکنون با اعزام 2 فروند هواپیمای ترابری به مالی، به صورت غیرمستقیم در عملیات نظامی مشارکت داشته است.

انتهای ‌پیام/ط.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول