اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار

ورمی کمپوست در اصفهان تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان بازیافت و تبدیل مواد زاید شهرداری گفت: برای نخستین بار در کشور در سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان کمپوست کرمی تولید شد.

ورمی کمپوست در اصفهان تولید می‌شود

تیمور باجول امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: این مواد هنگام عبور از بدن کرم آغشته به مخاط دستگاه گوارش ویتامین‌ها و آنزیم‌ها شده که در نهایت به عنوان یک کود آلی غنی شده و بسیار مفید برای ساختمان و بهبود غذایی خاک تولید و مورد مصرف واقع می‌شود.

وی ادامه داد: ورمی کمپوست عبارت است از فضولات کرم به همراه درصدی از مواد آلی و غذایی بستر و لاشه کرم‌ها ورمی کمپوست که از با کیفیت‌ترین کودهای ارگانیک به شمار می‌رود و توسط کرم آیزینا فونیدا تولید می‌شود و طرح تولید ورمی کمپوست در سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در فاز نیمه صنعتی با تیمارهای در مساحت 5 هزار مترمربع آغاز شده است.

مدیرعامل سازمان بازیافت و تبدیل مواد زاید شهرداری اصفهان اضافه کرد: از مزایای استفاده از ورمی کمپوست به جای کود شیمیایی می‌توان به دارا بودن انواع ویتامین‌ها و هورمون‌های رشد و عناصر غذایی مورد نیاز گیاه و اثرات بسیار مفیدی بر روی رشد و نمو گیاه و قابلیت بالای نگهداری آب و مواد غذایی اشاره کرد و دیگر این که کود دارای بوی مطلوب و فاقد هرگونه آلودگی میکروبی است.

انتهای پیام/2301/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول