اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سازمان «اول حقوق بشر»:

راه حل سیاسی در بحرین باید مبتنی بر احترام به حقوق بشر باشد

خبرگزاری فارس: سازمان «اول حقوق بشر» در بیانیه‌ای تاکید کرد که هرگونه راه حل در بحرین باید مبتنی بر احترام به مبانی حقوق بشر باشد.

راه حل سیاسی در بحرین باید مبتنی بر احترام به حقوق بشر باشد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه الوسط بحرین، سازمان اول حقوق بشر در این بیانیه افزود: گفت‌وگوی پیش رو بین دولت و مخالفان باید متمرکز بر راه حل برای بحران مداوم در بحرین در سایه احترام کامل به حقوق بشر باشد.

«برایان دولی» از اعضای سازمان اول حقوق بشر در این بیانیه گفت: بحرین نیاز ضروری به پایان دادن به این بحران دارد و گفت‌وگوی واقعی، خبری خوب خواهد بود.

وی تصریح کرد: اگر دستیابی به راه حلی که حقوق بشر را تضمین کنند، امکانپذیر باشد، این امر ابزاری برای برون رفت از تنگنای خطرناک کنونی بحرین خواهد بود. اما نمی توان حقوق بشر را به عنوان ابزاری برای سازش در روند سیاسی بکار برد. کسانی که افراد را شکنجه کردند باید به چنگال عدالت سپرده شوند؛ صرف نظر از اینکه چه کسانی هستند و درباره چه راه حل سیاسی توافق حاصل شود.

این سازمان افزود: باوجود روشن نشدن نتایج مذاکرات، اما گزارش ها حکایت از آن دارد که مسئولان بلندپایه بحرینی و برخی از شخصیت های مخالف با سازوکار معینی برای گفتگو موافقت کرده اند.

دولی گفت: باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در ماه مه سال 2012 میلادی ذکر کرد که تنها راه پیشرفت در بحرین در گفتگوی دولت و مخالفان است. اما نمی توان درحالی که شماری از شخصیت های مخالف مسالمت جو در زندانها به سر می‌برند وارد گفت‌وگوی واقعی شد.

وی در پایان گفت: بهترین آرزو و امید برای بحرین این است که رهبران مخالفان مسالمت جو و فعالان حقوق بشر فوری آزاد شوند و گفتگوی واقعی صورت گیرد.

بحرین از نزدیک به دوسال پیش شاهد تظاهرات مردمی و انقلاب علیه رژیم آل خلیفه است.

نیروهای امنیتی بحرین با همدستی نیروهای اشغالگر سعودی به سرکوب مردم پرداخته اند که تاکنون در جریان این سرکوبگری صد ها نفر شهید، زخمی یا بازداشت شده اند.

شواهد سازمان های حقوق بشری نشان می دهد که شماری از معترضان زیر شکنجه شدید رژیم آل خلیفه جان خود را از دست داده یا دچار نقض عضو شده و تعدادی از زنان بحرینی نیز بر اثر استنشاق گازهای سمی در جریان تظاهرات مسالمت آمیز خود دچار سقط جنین شده اند.

این درحالی است که مردم بحرین با وجود این سرکوبگری‌ها همچنان با آمدن به خیابان ها بر مطالبات مشروع خود در دستیابی به حقوق از دست رفته خود از جمله اجرای عدالت اجتماعی و روی کار آمدن نظامی منتخب تاکید می کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول