اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عضو سابق شورای جمعیت وفاق:

دعوت آل خلیفه برای گفت‌وگو جدی نیست/ رژیم بحرین بدنبال فرار از فشارها

خبرگزاری فارس: عضو سابق شورای جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین دعوت اخیر حمد بن عیسی آل خلیفه شاه این کشور برای گفت‌وگو با گروه های انقلابی را جدی ندانست.

دعوت آل خلیفه برای گفت‌وگو جدی نیست/ رژیم بحرین بدنبال فرار از فشارها

به گزارش خبرگزاری فارس، ابراهیم المدهون در گفت وگو با شبکه العالم تصریح کرد: هربار که فشارهای خارجی و داخلی افزایش می یابد، مقامات برای کاستن از شدت این فشارها موضوع دعوت به گفت‌وگو را مطرح می کنند؛ درحالی که این دعوت‌ها جدی نیست.

وی افزود: گفت‌وگو نیازمند مقدماتی است و آل خلیفه تاکنون هیچ اقدامی برای فراهم کردن این مقدمات انجام نداده است.

این فعال بحرینی تصریح کرد: یکی از اقدامات لازم برای گفت‌وگوی داخلی، توجه به توصیه‌های قاضی «شریف بسیونی» رئیس کمیته حقیقت یاب بحرین است که رژیم از اجرای آن طفره می رود و تاکنون حتی یک بند از آن را هم اجرا نکرده است.

المدهون اظهار داشت: گام دوم اجرای توصیه های ژنو است که دارای 176 بند می باشد؛ گام بعدی هم آزادی همه زندانیان سیاسی و توقف تبلیغات منفی علیه معارضان است.

وی تصریح کرد: از 14 فوریه سال 2011 (شروع انقلاب بحرین) بیش از 100 شهید تقدیم انقلاب شده که 4 تن از آنان در زندان و بر اثر شکنجه به شهادت رسیدند ؛ از این رو رفتار رژیم مصداق تروریسم علیه ملتی است که خواهان حقوق قانونی خویش است.

عضو سابق شورای وفاق، عمل به قانون اساسی سال 2002 بحرین، منشور ملی و تعهدات ولیعهد را از محورهای گفت‌وگو دانست و گفت: در صورتی که حکومت به این نکات عمل کند؛ گفت‌وگوها نتیجه بخش خواهد بود.

المدهون تصریح کرد: پادشاه بحرین تاکنون به هیچ یک از این موارد پایبند نبوده، به همین دلیل حکومت از نظر ما غیر قابل اعتماد است؛ از این رو باید سازمانی مانند شورای امنیت یا کشوری دوست مانند کویت برای اجرایی شدن نتایج گفت‌وگو تعیین شود.

وی ادامه داد: طرح کویت در صورت اجرایی شدن می توانست موفقیت آمیز باشد؛ اما با دخالت بعضی طرف های داخلی از اجرای آن ممانعت شد.

المدهون تاکید کرد: مردم بحرین می خواهند سرنوشت خود را بر اساس قانونی معین کنند که تاکید دارد ملت منشأ قدرت و حکومت است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول