اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر اقتصاد در مراسم مبادله موافقت‌نامه 10 پروژه زیرساختی کشور‌:

ایران از ‌پروژه‌های ‌تقویت ارتباطات منطقه‌ای ‌بدون ‌هیچ محدودیتی حمایت می‌کند‌

خبرگزاری فارس: با حضور وزیر ‌اقتصاد ‌‌افتتاح، آغاز عملیات اجرایی و مبادله توافق‌نامه 10 پروژه زیرساختی کشور با بهره‌مندی از تسهیلات بانک توسعه اسلامی و بانک تجارت و توسعه اکو و با حجم مالی بالغ بر یک میلیارد و 140 میلیون یورو، صورت گرفت.

ایران از ‌پروژه‌های ‌تقویت ارتباطات منطقه‌ای ‌بدون ‌هیچ محدودیتی حمایت می‌کند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، شمس‌الدین حسینی عصر امروز در ‌مراسم افتتاح، آغاز عملیات اجرایی و مبادله توافقنامه 10 پروژه زیرساختی کشور اظهار کرد: علاوه بر این، پروژه‌های مشترکی با کشورهای همسایه مانند راه‌آهن ترکمنستان و با همکاری بانک‌های یاد شده در ماه‌های آینده به اجرا درخواهد آمد.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف وزارت امور اقتصاد و دارایی، جذب منابع مالی خارجی برای اجرای پروژه‌های زیربنایی و فعالیت‌های اقتصادی است، ادامه داد: سیاست ما در این حوزه، بهره‌گیری از منابع مؤسسات مالی دنیا با تأکید بر استفاده بیشتر از تسهیلات نهادهایی که کشورمان در آن سهام دارد است.

حسینی با اشاره به عضویت 25 ساله ایران در بانک توسعه اسلامی خاطر نشان کرد: هم‌اکنون ایران علاوه بر اینکه سومین سهامدار این بانک به شمار می‌رود، بیشترین همکاری را در بانک توسعه اسلامی در راستای جذب منابع در حوزه‌های زیربنایی برای اجرای پروژه‌ها داشته و از این نظر در رتبه اول قرار د‌ارد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی در خصوص بانک توسعه و تجارت اکو نیز تصریح کرد: با توجه به نوپا بودن این بانک، ایران تلاش زیادی برای توسعه آن داشته و هم‌اکنون بانک توسعه و تجارت اکو، سرمایه‌ای برای کشورهای منطقه به شمار می‌آید.

حسینی عنوان کرد: ایران از هرگونه پروژه‌ای که در راستای گسترش و تقویت ارتباطات منطقه‌ای باشد، بدون هیچ محدودیتی حمایت می‌کند.

انتهای پیام/70009/ذ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول