اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد

غیراسلامی بودن برخی مبناهای آموزشی در ایران

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش تحول بنیادین در آموزش و پرورش را از طرح هدفمندی یارانه‌ها مهم تر دانست و از غیراسلامی بودن برخی مبناهای آموزشی در ایران انتقاد کرد.

غیراسلامی بودن برخی مبناهای آموزشی در ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان حمیدرضا حاجی‌بابایی در همایش سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در این شهرستان اظهار داشت: تحول بنیادین در آموزش و پرورش از طرح هدفمندی یارانه‌ها خیلی مهم تر است چرا که اگر تحول در فرهنگ باشد دیگر مشکل اقتصادی باقی نمی‌ماند.

وی تمام مشکلات را در بی‌توجهی به مسائل فرهنگی و یا متحول نشدن ذکر و عنوان کرد هدف ما در طرح تحول بنیادین این است که کسانی را تربیت کنیم که در هر شغل یا سمتی قرار گرفتند مایه زینت خود، کشور و اسلام باشند.

وی افزود: اعتقاد من این است که سطح بینش، نگرش و میزان رشد هر مسئولی به اندازه نگاه و فهم او به آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش اساس اسلام را در پیشگیری و تربیت دانست و افزود: تمام هزینه‌های گزاف و نیروی انسانی که برای درمان اشتباهات جامعه صرف می‌شود می‌تواند در آموزش و پرورش برای پیشگیری هزینه شود.

وی با اشاره به غیراسلامی و غیر اساسی بودن برخی از بن‌ها و مبناهای موجود در آموزش و پرورش تأکید کرد: باید برخی نگاه‌ها و مبناها را تغییر داد و با تلاش واژگان غلط را برداشته و با جایگزینی کردن واژگان دگرگونی ایجاد کنیم.

حاجی بابایی با مقایسه نوع گفتمان گذشته و زمان فعلی در مورد آموزش و پرورش بیان داشت: نه اینکه در گذشته کاری صورت نگرفته بلکه من گفتمان گذشته در مورد معلم را قبول ندارم و باید تغییر کند.

وی نوع نگاه جمعیتی تعلیم و تربیت را اشتباه خواند و گفت: با اثبات جایگاه واقعی معلم تحول بنیادین در آموزش و پرورش صورت می‌گیرد و باید همگان اعم از صدا و سیما، مسئولان و ملت معلم را برای دانش‌آموزان تعریف کنند.

وزیر آموزش و پرورش شهدا را معلمان جامعه خواند و یادآور شد: اگر دشمن در جنگ تحمیلی تنها در استان اصفهان 23 هزار معلم را از ما گرفت امروز در جنگی سخت‌تر تمام توان خود را بکار گرفته تا با تحریم اقتصادی ملت را در فشار قرار دهد اما باز مردم با تحمل خود دشمن را ناکام می‌گذارد.

وی رفتارهایی چون دروغ نگفتن، احترام به والدین، نماز خواندن، حجاب، ولایت مداری و عشق به وطن و مردم را شایسته اعطای مدال دانست و خطاب به فرهنگیان یادآور شد: تربیت را در اولویت کار خود قرار دهیم چرا که با تحقق این امر موفقیت حاصل می‌شود.

به گفته وی تحول بنیادین شروع شده و هیچ گاه تمام نمی‌گردد و آنچه مهم است این است که برای اولین بار در طول تاریخ آموزش و پرورش دارای نقشه جامعی شده است.

 

انتهای پیام/2406/ج40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول