اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر اقتصاد و دارایی:

ایران رتبه نخست در جذب منابع مالی پروژه‌های زیربنایی را دارد

خبرگزاری فارس: وزیر اقتصاد و دارایی گفت: ایران رتبه نخست در جذب منابع مالی پروژه‌های زیربنایی را دارد.

ایران رتبه نخست در جذب منابع مالی پروژه‌های زیربنایی را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، شمس‌الدین حسینی ظهر امروز در مراسم افتتاح آغاز عملیات اجرایی و مبادله موافقت‌نامه و ضمانتنامه طرح‌های بهره‌مند از تسهیلات بانک توسعه اسلامی در هتل پردیسان اظهار کرد: یکی از وظایف قانونی و تلاش‌های پیگیر وزارت اقتصاد و دارایی در راستای جذب و جلب منابع مالی برای اجرای پروژه‌های زیر‌بنایی و فعالیت‌های اقتصادی، صنعتی و تجاری است.

وی ادامه داد: تاکنون ایران حدود 25 سال است که عضو بانک توسعه اسلامی است و به سبب نگاه و اشتیاقی که دارد به یکی از سهامداران بزرگ این بانک تبدیل شده است و سومین سهامدار بانک توسعه اسلامی است.

حسینی بیان کرد: ایران از جمله کشورهایی است که در جلب منابع زیربنایی و جذب منابع مالی اجرای پروژه‌های زیربنایی رتبه نخست در همکاری با بانک توسعه اسلامی دارد.

وزیر اقتصاد و دارایی عنوان کرد: ایران ظرفیت‌های مطلوبی در حوزه‌های مختلف دارد و همچنین فرصت‌های بسیاری در جذب منابع مالی را به خود اختصاص داده است. وجود نهادهای دانش‌بنیان و دانش‌مدار و حضور فعالان در وزارت نیرو این امکان را به وجود آورده که فعالیت گسترده‌ای در این زمینه‌ها داشته باشیم.

حسینی خاطر نشان کرد: در همین راستا بایستی از حجم عملیات و کیفیت بالای فعالیت‌های بانک توسعه اسلامی تشکر ویژه‌ای داشته باشیم که با حضور فقهای برجسته همکاری گسترده‌ای را با کشورهای عضو انجام می‌دهد و توانسته در کنار معضلات اقتصادی امروز سالیان متوالی وضعیت بانک را حفظ کند.

وزیر اقتصاد و دارایی اظهار کرد: بانک توسعه و تجارت اکو بانک نوپا و جوانی است که ایران در کنار دو عضو پاکستان و ترکیه تلاش فراوانی در تأسیس این کار در کشورهای مختلف دارد.

حسینی افزود: ایران به عنوان سهامدار مهم این دو مؤسسه مالی از هر گونه افزایش سرمایه بدون هر گونه محدودیتی حمایت می‌کند. ایران به گسترش همکاری‌های منطقه‌ای تأکید بسیار دارد و در حمایت از بانک‌ها از چیزی دریغ نمی‌کند.

وی بیان کرد: مایع شادمانی است که 10 پروژه با حجم مالی یک هزار و 140 میلیون یورو با مشارکت بانک توسعه اسلامی و بانک توسعه اکو در ایران در حال افتتاح، عملیات اجرایی و یا در مرحله امضاء موافقت‌نامه اجرایی است.

وی ادامه داد: این 10 پروژه در 10 استان کشور گسترده شده و تمامی کشور از این پروژه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

حسینی با اشاره به اینکه امیدواریم حاصل این تلاش‌ها آبادانی بیشتر کشور را به همراه داشته باشد، گفت: همکاری‌ها با بانک توسعه اسلامی منجر به برنامه همکاری‌های کشوری برای افتتاح تعداد جدیدی از پروژه‌ها شده است و در برنامه همکاری بانک توسعه اسلامی اجرای پروژه‌های مشترک با کشورهای همسایه در رأس کار قرار دارد که یکی از این پروژه‌ها راه‌آهن ترکمنستان است.

در پایان این مراسم موافقت‌نامه و ضمانت‌نامه‌های طرح‌های بهره‌مند از تسهیلات بانک توسعه اسلامی به امضا رسید.

انتهای پیام/70005/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول