اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

مشروح/مظفر در نشست خبری

ائتلاف سه‌گانه بر میثاق خود برای انتخاب نامزد اصلح پایبند است

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد انتخابات ائتلاف سه گانه با تاکید بر اینکه این ائتلاف بر همکاری و تعامل با تمامی اصولگرایان تاکید دارد، گفت: اعضای این ائتلاف بر میثاق خود برای انتخاب نامزد اصلح پایبند هستند.

ائتلاف سه‌گانه بر میثاق خود برای انتخاب نامزد اصلح پایبند است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حسین مظفر رئیس ستاد انتخاباتی ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان در اولین نشست خبری خود، با بیان اینکه نهال جمهوری اسلامی ایران با بال اسلامیت و جمهوریت در دل ایران اسلامی کاشته شد و با آرمان‌های فطری ملت ایران جان تازه به خود گرفت، اظهار داشت: انقلاب اسلامی با قدرت مردم پا به عرصه‌های بین‌المللی گذاشت و یارگیری خوبی انجام داد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به مبانی اسلامی اتصال دارد و از حمایت مردم برخوردار است به توطئه‌های دشمن علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: ملت ایران با هوشیاری تمام توطئه‌های دشمن را شناسایی و تهدیدات را به فرصت تبدیل کردند.

مظفر با بیان اینکه انتخابات سال 92، اولین انتخابات ریاست جمهوری بعد از فتنه 88 است، گفت: انتظار می‌رود با حضور آگاهانه مردم در انتخابات، توطئه‌های دشمن خنثی و امید دشمن به یاس تبدیل شود.

رئیس ستاد انتخابات ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان اختلاف و پراکندگی میان نخبگان را خطرناک توصیف کرد و افزود: رویکرد ائتلاف سه گانه اصولگرایان ایجاد انسجام و یکپارچگی در میان اصولگرایان و ایجاد امید و نشاط در بدنه اجتماعی مردم است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که مکانیزم ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان برای انتخاب نامزد اصلح و نهایی این ائتلاف چیست،‌ گفت: مهمترین مکانیزم برای انتخاب فردنهایی از ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان نظرسنجی است و این نظرسنجی زیر نظر یک شورا انجام خواهد شد.

مظفر با بیان اینکه مهمترین دغدغه ائتلاف این است که مکانیزمی‌ طراحی شود که منجر به انتخاب فرد شایسته، مناسب و توانمندی شود که از اقبال عمومی خوبی برخوردار است، از بین اصولگرایان انتخاب شود، خاطرنشان کرد: از مزایای ائتلاف سه‌گانه این است که فقط از میان خودش نامزد انتخاب نمی‌کند بلکه از میان سایر اصولگرایان نیز می‌تواند نامزد نهایی خود را انتخاب کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظرسنجی را یک کمیته انجام خواهد داد، گفت: مکانیزم انتخاب این است که از کف بدنه اجتماعی نامزدی که اقبال عمومی بیشتری دارد را انتخاب کنیم و به مردم معرفی کنیم.

مظفر یکی از فاکتورهای مکانیزم انتخاب نامزد نهایی از بین ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان را نظرسنجی دانست و افزود: نتایج نظرسنجی به یک کمیته ارائه خواهد شد و این کمیته نیز نظر خود را به شورایی ارائه خواهد کرد که این شورا انشاءالله نظرنهایی خود را ارائه کند. کسانی که برای تعیین نامزدنهایی ائتلاف نظرسنجی می‌کنند نسبتی با کاندیدا نخواهند داشت اما در کمیته‌ای که نظرسنجی را کنترل می‌کنند نمایندگان کاندیدا حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه هم اکنون در حال تشکیل شورای هماهنگی ستاد انتخابات در تهران و سایر شهرستان‌ها هستیم، گفت: کمیته بررسی نظرسنجی‌ها جلساتی نیز داشته است و در آینده نیز جلسات خود را برگزار خواهد کرد.

خبرنگاری از رئیس ستاد انتخابات ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان درباره احتمال ائتلاف این گروه با نامزد مدنظر دولت و یا سایر گروه‌های اصولگرا پرسید که مظفر در پاسخ گفت: ائتلاف سه‌گانه آمادگی تفاهم و همکاری با همه اصولگرایان را دارد. باتوجه به ویژگی ائتلاف سه‌گانه که موجب اقبال آراء عمومی است ما از هرگونه همکاری با سایر اصولگرا استقبال کرده و زمینه را برای تفاهم و تعامل با اصولگرایان مناسب می‌دانیم.

مظفر در پاسخ به سؤال خبرنگاری که می‌گفت گفته می‌شود نامزد نهایی ائتلاف سه‌گانه مشخص شده است، تصریح کرد: چنین بحثی به هیچ عنوان مطرح نیست اعضای ائتلاف سه‌گانه که آقای قالیباف،حداد عادل و ولایتی هستند بر میثاق خود در انتخاب نامزد نهایی برای بالا امدن یک دولت کارآمد کمک خواهند کرد.

وی افزود: تهدیدهای خارجی وضعیت داخلی و برخی شرایط دیگر ممکن است در نتیجه ائتلاف برای انتخاب نامزد نهایی تاثیر بگذارد.

رئیس ستاد انتخابات ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان در پاسخ به سؤال دیگری درباره برنامه اقتصادی ائتلاف گفت: از ویژگی‌های این ائتلاف قرار گرفتن در دهه چهارم انقلاب که دهه پیشرفت و عدالت است، می‌باشد. دغدغه مسائل معیشتی مردم و مشکلات اجتماعی، دغدغه ائتلاف اصولگرایان است. ائتلاف تلاش می‌کند با حل مشکلات مردم امید و نشاط را افزایش بدهد.

مظفر در پاسخ به سؤالی درباره احتمال اضافه شدن کاندیدای جدید به ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان، گفت: باز هم می‌گویم ائتلاف سه‌گانه آمادگی تفاهم و همکاری با همه اصولگرایان را دارد. همچنان باب این مسئله باز است که همکاری و تعامل با سایر اصولگرایان اضافه شود و اگر تصمیمی اتخاذ شود در آینده اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که می‌گفت چه تضمینی وجود دارد که اعضای ائتلاف سه‌گانه بر نتیجه نظرسنجی پایبند باشند، افزود: باتوجه به اینکه این ائتلاف بر مبنای سهم خواهی شکل نگرفته است و اعضای ائتلاف آمادگی دارند از خودشان عبور کنند نمی‌توان در ضمانت اجرایی این ائتلاف تردید کرد. اعضای ائتلاف تاکید دارند از میان خودشان و یا سایر اصولگرایان نامزد اصلح را انتخاب کنند و برای رضای خدا کنار بروند.

رئیس ستاد انتخابات ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان در پاسخ به سؤال دیگری درباره مصاحبه اخیر آیت‌الله یزدی که در گفت‌وگو با فارس بر همکاری نامزدهای کنار کشیده با نامزد نهایی در قالب وزیر و یا همکار دولتی تاکید کرده بود، خاطرنشان کرد: اینکه نامزدهای کنار کشیده جزو کابینه نامزد نهایی باشند، الزام نیست اما اعضای ائتلاف علاوه بر انتخاب نامزد اصلح بر تشکیل دولت کارآمد و توانمند نیز میثاق بسته‌اند و تقویت دولت آینده از برنامه‌های ائتلاف اصولگرایان است.

خبرنگاری درباره اظهار نظر اخیر حداد عادل مبنی بر اینکه 60 درصد آراء متعلق به ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان است، از مظفر پرسید و گفت که آیا این نظرسنجی در قالب ائتلاف صورت گرفته یا خارج از آن که رئیس ستاد انتخابات ائتلاف سه‌گانه در پاسخ گفت: ائتلاف نظرسنجی خاصی تاکنون انجام نداده است اما ممکن است ایشان به نظرسنجی‌هایی که خارج از ائتلاف صورت گرفته استناد کرده باشد.

خبرنگاری از مظفر پرسید که در ائتلاف 1+2 ، 2 و 1 چه کسانی هستند که وی در پاسخ توضیح داد: 1+2 بر اساس برداشت عمومی مطرح شده است. عده‌ای گفتند یک اصل و 2 فرع و حاشیه است که این از بداخلاقی‌های انتخاباتی است. یا اینکه برخی اینگونه برداشت کردند که قرار است یک نفر نامزد و دو نفر حامی او باشند و این هم تا مقطعی مطرح شد که درست نبود لذا بحث ما از ائتلاف همان ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان است.

مظفر با بیان اینکه قالیباف، حدادعادل و ولایتی در سطح جامعه با اقبال عمومی مواجه هستند، مجدداً بر تعهد و میثاق اعضای ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان درباره انتخاب نامزد واحد و اصلح تاکید کرد.

خبرنگاری از نماینده مردم تهران درباره اظهارات اخیر حبیب‌الله عسگراولادی پرسید که وی در پاسخ تصریح کرد: آقای عسگراولادی با سابقه 70 سال سابقه مبارزاتی فردی اصیل و ارزشمند برای انقلاب است و از مبارزان و آرزومندان تشکیل انقلاب اسلامی بوده‌اند. ایشان اظهار نظر شخصی خودشان را مطرح کردند و منصفان همراه با وجدان‌های عمومی از اظهارات ایشان تطهیر فتنه‌گران و یا حرف‌های توطئه‌آمیز برداشت نمی‌کنند.

وی درباره ستادهای انتخاباتی نامزدها نیز گفت: ائتلاف برنامه کلان و سیاست‌گذاری را به عهده دارد و حتماً ستاد انتخاباتی نامزد نهایی ائتلاف کار خود را به طور جداگانه دنبال خواهد کرد.

رئیس ستاد انتخابات ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان در پاسخ به سؤالی درباره نقش جامعه روحانیت و جامعه مدرسین در انتخاب نامزد نهایی ائتلاف، تاکید کرد: همانطور که گفتم بحث نخبگان مورد توجه ائتلاف است. ائتلاف اصولگرایان برای به وفاق رسیدن اصولگرایان از گروه‌های مرجع اعم جامعه روحانیت و جامعه مدرسین استفاده خواهد کرد؛ البته باید گفت که در نظام ما انتخابات آزاد بوده و دستوری نیست. همیشه در انتخابات ما از پایین به بالا نامزدها مشخص شده‌اند لذا اینکه گفته شود نامزد نهایی با توصیه دیگران انتخاب می‌شود درست نیست.

مظفر در پایان با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید اخلاق انتخاباتی را رعایت و بر لزوم رعایت اخلاق انتخاباتی توسط دیگران تاکید کنند، گفت: اینکه گفته می‌شود یکی از سه نامزد اصولگرایان اصل و دیگران در حاشیه هستند، از جمله بداخلاقی‌های انتخاباتی است چراکه برخلاف شایعات مطروحه فعلاً هیچ کدام از نامزدها به نفع دیگری کنار نرفتند و هیچ یک قراردادی برای خدشه به ائتلاف با هم نگذاشتند و بر پیمان و میثاق خود باقی بوده و انشاءالله تا آخر باقی خواهند ماند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول